درایسول

نباید ها برای جلوگیری از تعریق

بسیاری از مواقع به خصوص در فصول گرم سال، عرق می کنیم. همانطور که میدانید تعریق امری طبیعی در بین تمامی انسان هاست و میتوان گفت امری اجتناب ناپذیر است. با این حال تعریق در برخی نواحی آزار دهنده است و راهکار هایی برای جلوگیری از آن وجود دارد.

شاید بسیاری از روش ها و نکاتی را که “باید” برای کاهش و کنترل تعریق انجام داد را استفاده کرده باشید. در این مقاله قصد داریم به برخی از “نباید” ها برای جلوگیری از تعریق بپردازیم. با ما همراه باشید…

 

رژیم غذایی ما یکی از مهم ترین عواملی است که باعث افزایش تعریق بیش از حد می شود. در واقع میتوان گفت برنامه غذایی ما میتواند باعث تحریک و تشدید هایپرهیدروز باشد.

جلوگیری از تعریق

برای جلوگیری از تعریق چه غذاهایی را نباید استفاده کرد؟

غذاهایی با محتوای فیبر کم، سیستم گوارش شما را مجبور می‌کند تا برای تجزیه مواد اضافه‌کاری کند. یک رژیم غذایی با سدیم بالا به این معنی است که بدن شما تمام آن نمک را به شکل ادرار و عرق اضافی سم زدایی می کند.

خوردن غذاهایی که چربی بالایی دارند باعث می شود که بدن شما گرم شود زیرا بدن شما نیاز دارد تا چربی دریافتی را پردازش کند و طی این فرآیند دمای بدن شما افزایش می یابد.

موارد زیر غذاهایی هستند که باید برای کاهش تعریق از آنها پرهیز کنید.

  • غذاهای فراوری شده
  • مشروب و آبجو
  • سیر و پیاز
  • غذاهایی که محتوای چربی بالایی دارند
  • کافئین
  • غذاهای داغ و تند
  • بستنی

جلوگیری از عرق

جمع بندی

در این مقاله کوتاه با نباید ها برای جلوگیری از عرق کردن آشنا شدیم. با تنظیم رژیم غذایی مناسب میتواند از تعریق بیش از حد و هایپرهیدروز جلوگیری کرد. البته در کنار این رژیم غذایی میتوان بسیاری از نکات برای جلوگیری از تعریق زیر بغل و دیگر نواجی نظیر کف دست و پا و … را نیز رعایت کرد.

همچنین میتوان از روش ها و محصولاتی نظیر ضد تعریق ها و یا محصولات خانگی برای جلوگیری از تعریق استفاده کرد.

منبع : Healthline

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای مشاوره رایگان تماس بگیرید