با لکه های عرق چیکار کنیم؟ + روش های از بین بردن لکه های زرد عرق

لکه های عرق

آنچه خواهید خواند...

همانطور که میدانیم، تعریق امری طبیعی در میان فعالیت های بدن است که برای متعادل کردن دما بدن رخ میدهد.

تعریق از مقدار زیادی آب و مواد دیگر تشکیل شده است و در مواقعی که به دلایل مختلف مانند هوای گرم زیاد عرق میکنیم، ممکن است قسمت های از لباس ما را خیس کند و یا باعث ایجاد لکه شود. اما باید بدانید که دلیل لکه های زرد روی لباس ها، تعریق نیست!!

تعریق و لکه های زرد روی لباس ها

همانطور که گفتیم، تعریق دلیل ایجاد لکه های زرد بر روی لباس ها نیست. چرا که تعریق از خود رنگی ندارد. حال با این سوال مواجه هستیم که تعریق از چه چیزی تشکیل شده است؟ و دلیل ایجاد لکه های زرد روی لباس ها چیست؟

درایسول - جلوگیری از لکه های عرق

تعریق از چه چیزی تشکیل شده است؟

در یک پاسخ کوتاه به این سوال باید گفت: تعریق از 99 درصد آب و مقادیری از پروتئین، نمک و سایر مواد تشکیل شده است و از خود نه رنگی دارد و نه بویی!
دلیل ایجاد بوی بد عرق هم به دلیل واکنش شیمیایی مایع عرق با باکتری های سطح پوست است.

دلیل لکه های زرد روی لباس ها چیست؟

اگر تعریق از خود بو و رنگی ندارد، پس دلیل این لکه های زرد روی لباس ها چیست؟ پاسخ این سوال بسیار ساده است. دلیل لکه های زرد روی لباس ها، استفاده از محصولات مام، اسپری و انواع دیگر دئودورانت ها میباشد. این محصولات با حاوی بودن مواد خوشبو کننده، می توانند باعث واکنش شیمیایی با عرق و در نتیجه ایجاد این لکه ها شوند.

درایسول - پاک کردن لکه های عرق

روش های از بین بردن لکه های زرد روی لباس ها

اگر تا به حال این لکه های زرد را دیده باشید و یا در بسیاری از لباس های روشن خود این مشکل را تجربه کرده باشید، می دانید که ماشین لباس شویی هم قادر به شستن این لکه ها نیست.

بسته به کیفیت و جنس پارچه لباس ها، روش های ساده ای برای از بین بردن این لکه ها وجود دارد. البته قبل از استفاده از روش های مختلف، اطمینان حاصل کنید که آن روش به خودی خود باعث تغییر رنگ لباس شما نمیشود.

استفاد از سرکه

یکی از روش های خانگی ساده برای جلوگیری از لکه های زرد عرق روی لباس ها، استفاده از سرکه و یا سرکه رقیق شده با آب به نسبت 1 به 4 است.

برای اینکار کافیست، جای لکه و یا کل لباس را در سرکه به مدت یک شب کامل خیس کنید و بعد به طور معمول با ماشین لباس شویی شست و شو دهید.

خوبی این روش این است که سرکه باعث از بین رفتن رنگ لباس های رنگی شما نمیشود.

استفاده از جوش شیرین برای از بین برد لکه های عرق

یکی دیگر از روش های خانگی جوش شیرین است. این روش مخصوصاً برای لباس های سفید مناسب است.

برای انجام این روش، بر روی لکه عرق جوش شیرین بپاشید و با آب مرطوب کنید. جوش شیرین باید کمی کف کند. بعد از کف کردن با انگشت روی پارچه بمالید و سپس بگذارید چند دقیقه روی آن بماند و سپس آن را بشویید.

در پایان، لکه باید تقریبا از بین برود. در غیر این صورت همین کار را مجدد تکرار کنید. در نهایت می توان جوش شیرین را شسته و لباس را طبق معمول در ماشین لباسشویی شست.

درایسول - پاک کردن لکه های زرد عرق

بهترین روش جلوگیری از لکه های زرد عرق

بهترین راه برای جلوگیری از ایجاد این لکه های زرد، استفاده از یک دئودورانت یا خوشبو کننده ای است که باعث ایجاد لکه های عرق نمی شود.

همچنین ضد تعریق ها نیز روش مناسبی برای جلوگیری از تعریق و همچنین جلوگیری از این لکه های زرد هستند چرا که این محصولات مانند دئودورانت ها از خود بویی و رنگی ندارند.

منبع : Sweatoff

فروشگاه درایسول

همین حالا سفارش دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.