بهترین راه برای کاهش عرق زیر بغل چیست؟

عرق زیر بغل

آنچه خواهید خواند...

تعریق عملکرد طبیعی بدن برای متعادل نگه داشتن دمای اندام ها می باشد. علی رغم اینکه همه عرق می کنند، عرق زیر بغل بدون توقف می تواند آزار دهنده باشد و در مواقعی باعث کاهش اعتماد به نفس شود.

بسته به برنامه روتین شما، ممکن است در طول روز با افراد زیادی رفت و آمد داشته باشید. در صورتی که تعریق بیش از حد زیر بغل داشته باشید، برخورد با دیگران ممکن است خجالت آور باشد

اگر شما در طول روز، بدون دلیل و در نواحی مختلف بدن بیش از حد عرق می کنید، ممکن است هایپرهیدروز داشته باشید. این اختلال، به معنای تعریق بیش از حد بدون دلیل مشخص مانند گرما می باشد.

برای آشنایی بیشتر با تعریق بیش از حد مقاله تعریق بیش از حد و روش های مقابله با آن را مطالعه کنید.

ضد تعریق - کنترل عرق زیر بغل

دلیل عرق کردن زیر بغل

دمای بدن انسان می تواند به دلایل مختلف بالا رود. در این شرایط بدن شروع به خنک کردن اندام ها توسط عمل تعریق می کند. فعالیت هایی مانند ورزش کردن و دوییدن، گرمای محیط و استرس نمونه هایی از دلایل عرق کردن هستند.

اما در شرایطی که هایپرهیدروز باشید، بدن شما بدون دلیل مشخص شروع به عرق کردن می کند. در این وضعیت فرقی نمیکند که دمای بدن شما بالا یا پایین باشد و ممکن است نواحی مختلف بدن از جمله زیر بغل شما عرق کند.

این تعریق ممکن است به دلایل دیگر مانند برخی از بیماری ها و … باشد. تعریق بیش از حد همیشه به معنای بیماری های خاص و یا هایپرهیدروز نیست.

موارد زیر برخی از بیماری هایی که باعث افزایش تعریق می شود هستند.

قند خون پایین

پرکاری تیروئید

سکته قلبی

دیابت

البته مبتلا بودن به این بیماری ها، نشانه های دیگری نیز دارد و تعریق زیاد به نشان دهنده قطعی مبتلا بودن به این بیماری ها نیست.

در مقاله روش های درمان عرق زیر بغل با تعریق زیر بغل بیشتر آشنا شوید.

جلوگیری از تعریق زیر بغل

روش های متفاوتی برای کنترل و کاهش تعریق زیر بغل وجود دارد. با برخی از روش های ساده و در دسترس آشنا می شوید.

ضد تعریق - کنترل عرق زیر بغل

رژیم غذایی مناسب

رژیم شما می تواند بر میزان تعریق شما تأثیر بگذارد. بعضی از غذاها باعث می شود که بدن شما بیش از سایرین عرق تولید کند. اگر احساس می کنید بیش از حد تعریق می کنید، کاهش یا حذف این غذا ها از برنامه غذایی شما میتواند مفید باشد.

غذاهایی که حاوی فیبر کمی هستند، فعالیت سیستم هضم راه افزایش می دهند. یک رژیم غذایی حاوی سدیم بالا به این معنی است که بدن شما تمام نمک را به شکل ادرار و عرق اضافی سم زدایی می کند. همچنین خوردن غذاهایی که چربی زیادی دارند باعث می شود که بدن شما با پردازش چربی، بدن شما را گرم کند و بدین ترتیب تعریق افزایش پیدا می کند.

برخی از غذا هایی که باعث افزایش عرق می شود عبارت اند از :

  • مشروبات الکلی و آبجو
  • سیر و پیاز
  • کافئین
  • غذاهای تند و گرم

ضد تعریق - بهترین راه برای کاهش عرق زیر بغل

ضد تعریق

ضد تعریق ها با ترکیبات ویژه خود فعالیت غدد عرق را متوقف می کنند. ضد تعریق ها حاوی آلومینیوم کلراید هستند و نحوه کار آنها با مام و دئودورانت ها متفاوت است. اگر در ناحیه زیر بغل عرق می کنید، یکی از موثر ترین گزینه ها برای جلوگیری از تعریق استفاده از ضد تعریق ها می باشد. فقط کافیست از ضد تعریق ها به طور صحیح استفاده کنید تا بدون هیچ مشکلی از تعریق کف دست جلوگیری کنید.

ضد تعریق - بهترین راه برای کاهش عرق زیر بغل

بعد از استحمام فوراً لباس نپوشید

برای مقابله با عرق زیر بغل، پس از استحام کمی صبر کنید و سپس لباس بپوشید. این امر برای افرادی که در محیط های گرم زندگی می کنند یا با آب داغ استحمام می کنند به شدت موثر می باشد.

مقاله مقابله با تعریق زیر بغل را در وبسایت معتبر healthline مطالعه کنید.

فروشگاه درایسول

همین حالا سفارش دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.