تعریق موقع غذا خوردن نشانه چیست؟ تعریق چشایی چیست؟

تعریق موقع غذا خوردن

آنچه خواهید خواند...

تعریق موقع خوردن غذا های تند و یا نوشیدنی های خاص امری رایج است. خوردن هر ماده خوراکی که دمای بدن را افزایش دهد، میتواند باعث تعریق در نواحی مختلف شود.

وظیفه تعریق خنک کردن بدن و اندام ها در شرایط مختلف میباشد پس این تعریق در زمان خوردن مواد غذایی تند و گرم امری عجیب و ناشناخته نیست. اما اگر با خوردن هر نوع از خوراکی ها و نوشیدنی ها بدون دلیل مشخص عرق می کنید، این تعریق میتواند علت خاصی داشته باشد.

درایسول - تعریق موقع غذا خوردن

تعریق موقع غذا خوردن

ممکن است شما به دلایل مختلفی در طول روز عرق کنید. اگر مشکل تعریق بیش از حد ندارید و تنها موقع خوردن غذا یا مواد خوراکی دیگر عرق می کنید، باید به بررسی علل این مشکل بپردازید.

ممکن است بسیاری از افراد موقع خوردن هر ماده غذایی (حتی بستنی) عرق کنند. این عرق کردن میتواند امری بسیار آزار دهنده و خجالت آور باشد.

درایسول - تعریق موقع خوردن غذا

هایپرهیدروز چشایی چیست؟

تعریقی که در موقع خوردن مواد غذایی مختلف رخ دهد، به اصطلاح تعریق چشایی یا هایپرهیدروز چشایی نامیده میشود. البته این اختلال با نام سندرم فری-Frey’s syndrome نیز شناخته میشود.

دلیل تعریق زیاد موقع غذا خوردن

تصور کنید که در یک رستوران قرار ملاقاتی با شخص خاصی دارید و عرق می کنید، یا در یک رستوران مجلل قرار کاری مهمی با شخص مهمی دارید و موقع سرو غذا، بیش از حد عرق می کنید. این تعریق میتواند به حد زیادی استرس زا باشد و باعث کاهش اعتماد به نفس شما باشد.

در این زمان حتما به فکر پیدا کردن دلایل این اختلال هستید. در ادامه به برخی از علل ایجاد تعریق چشایی می پردازیم…

اختلال هایپرهیدروز

هایپرهیدروز اختلالیست که در آن شخص بدون دلیل و علت مشخص عرق میکند. هایپرهیدروز یا همان تعریق بیش از حد یکی از رایج ترین دلایل تعریق در هنگام غذا خوردن است. البته باید توجه کنید که هایپرهیدروز یک بیماری و مشکل نگران کننده نیست و گفته میشود که در این اختلال غدد عرق سیگنال های توقف تعریق را دریافت نمی کنند و به این ترتیب تعریق متوقف نمیشود.

بیماری ها

دیابت، سردرد، پارکینسون و برخی بیماری های دیگر میتواند علت بروز این اختلال باشد.

همچنین آسیب غدد بزاق حین جراحی و یا عوامل دیگر نیز میتواند یکی از علل این اختلال باشد.

درایسول - تعریق و غذا خوردن

درمان تعریق زیاد موقع غذا خوردن

اگر تعریق زیاد شما به دلیل بیماری ها و وجود مشکلاتی نظیر آن باشد باید با مراجعه به پزشک متخصص، اقدام به درمان و رفع آن بیماری کنید.

البته اگر شما هایپرهیدروز باشید، میتوانید به سادگی با استفاده از یکی از روش های موجود برای درمان تعریق بیش از حد در نواحی مختلف جلوگیری کنید.

استفاده از ضد تعریق ها برای زیر بغل، صورت و دست و پا، روش های ساده خانگی، بوتاکس، یونتوفورزیس و … نمونه هایی از روش های درمان هایپرهیدروز هستند.

منبع:  SweatHelp

فروشگاه درایسول

همین حالا سفارش دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.