آشنایی با روش های جلوگیری از تعریق زیاد در تابستان

تعریق زیاد در تابستان

آنچه خواهید خواند...

تعریق زیاد در تابستان امری رایج است که تقریبا همه آدم ها آن را تجربه میکنند. حتی اگر شما اختلال هایپرهیدروز یا تعریق بیش از حد نداشته باشید، باز هم ممکن است در تابستان به شدت تعریق کنید.

دلیل تعریق زیاد در تابستان

همانطور که میدانیم، عرق کردن مکانیسم طبیعی بدن برای تنظیم و متعادل کردن دمای اندام هاست. پس پاسخ این سوال بسیار ساده است :

تابستان گرمترین فصل سال است و همین گرما باعث گرم شدن اندام های بدن در مواقع مختلف می شود که نتیجه آن افزایش میزان تعریق بدن است.

عرق زیاد در تابستان - درایسول

جلوگیری از عرق کردن زیاد در تابستان

درست است که عرق کردن در تابستان دمای بدن را تنظیم میکند، اما تعریق در برخی نواحی مانند زیر بغل میتواند علاوه بر کاهش اعتماد به نفس، در بسیاری از کار های شما اختلال ایجاد کند.

به عنوان مثال تعریق زیاد و ایجاد لکه های عرق، بوی بد عرق، خیس شدن لباس ها و یا وسایل مورد استفاده شما میتواند در روابط اجتماعی شما تاثیر منفی داشته باشد.

به علاوه این ها، عرق زیاد میتواند باعث ایجاد مکان مناسب برای رشد باکتری ها باشد. لباس های خیس، نواحی زیر بغل و … مکان های خوبی برای تجمع باکتری ها هستند. به همین دلیل است که برای تکمیل بهداشت فردی توصیه میشود در برخی نواحی از تعریق جلوگیری شود. جلوگیری از تعریق پا، زیر بغل نمونه هایی از این نواحی هستند.

درمان تعریق زیاد در تابستان - درایسول

روش های جلوگیری و کاهش عرق شدید در تابستان

روش های متفاوتی برای درمان، جلوگیری و یا کاهش تعریق وجود دارد. در ادامه روش های متفاوت را بررسی می کنیم…

تعریق زیاد در تابستان و بوتاکس

یکی از روش های درمان تعریق زیاد، بوتاکس ناحیه مورد نظر است. بوتاکس یک روش بلند مدت برای جلوگیری از تعریق است که تا چند ماه از عرق در ناحیه مورد استفاده جلوگیری میکند.

درمان تعریق با یونتوفورزیس

یکی از روش های درمانی تعریق زیاد استفاده از دستگاه یونتوفورزیس است که تعریق را برای بازه زمانی بلند مدت متوقف و درمان می کند.

جلوگیری از تعریق با دستگاه یونتوفورزیس چگونه است؟

جلوگیری تعریق زیاد در تابستان - درایسول

ساده ترین و سریع ترین روش جلوگیری از تعریق در تابستان

روش های معرفی شده، روش هایی با هزینه بالا به شمار می آیند که انجام آنها نیازمند زمان، هزینه و پزشک و افراد متخصص است جدا از این های بسیار ساده تر نیز برای جلوگیری از تعریق در تابستان وجود دارد.

ضد تعریق برای تابستان

یکی از موثر ترین و محبوب ترین روش ها برای جلوگیری از تعریق در نواحی مختلف استفاده از ضد تعریق مناسب است.

توجه داشته باشید که دئودورانت، اسپری و مام ها با ضد تعریق ها متفاوت هستند. با استفاده از ضد تعریق ها میتوان از تعریق در نواحی صورت، سر، گردن، سینه، زیر بغل، کف دست، کف پا، کشاله ران، کمر و … جلوگیری کرد.

بررسی ضد تعریق ها :

ضد تعریق ها انواع متفاوتی دارند. به عنوان مثال اگر تعریق کف دست دارید، از ضد تعریق کف دست و یا اگر در ناحیه زیر بغل عرق می کند، از ضد تعریق زیر بغل را بررسی کنید.

روش های خانگی جلوگیری از تعریق در تابستان

همانطور که گفته شد برای جلوگیری از تعریق شدید در تابستان روش های زیادی وجود دارد. در کنار روش های ذکر شده، میتوانید از برخی روش های کاهش و جلوگیری از تعریق در خانه نیز استفاده کنید.

برخی از روش های خانگی:

  • گلاب
  • نشاسته ذرت
  • سرکه

رژیم غذایی

مواد غذایی مصرفی ما بر شدت تعریق اثر گذار است. با رعایت کردن برخی نکات و پرهیز از برخی غذا ها میتوان تعریق را تا حدی کاهش داد.

پرهیز غذایی برای کاهش تعریق

منابع : bergen-aesthetics , sweathelp

فروشگاه درایسول

همین حالا سفارش دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.