ضد تعریق زیر بغل + بهترین روش های درمان عرق زیر بغل

ضد تعریق زیر بغل

آنچه خواهید خواند...

اگر تعریق بیش از حد را تجربه کرده باشید، حتما تا به حال مدل ها و برند های مختلف ضد تعریق ها و دئودورانت ها را امتحان کرده اید و نتیجه ای حاصل نشده است. تعریق زیر بغل و بوی بد آن در برخی موافع آزار دهنده است. اما این عمل امری اجتناب ناپذیر نیست و روش های مختلفی برای درمان عرق زیر بغل و چلوگیری از بوی بد آن وجود دارد. در این مقاله، به طور کامل به تعریق زیر بغل و روش های جلوگیری از آن می پردازیم.

ضد تعریق درایسول - درمان عرق زیر بغل

وظیفه تعریق چیست؟

عرق کردن، مکانسیم طبیعی بدن برای خنک کردن و متعادل نگه داشتن دمای اندام ها در مواقع مختلف می باشد. در مواقعی مانند فعالیت فیزیکی، درد، استرس و اضطراب، گرما، موقعیت های احساسی و … که دمای بدن افزایش می یابد، دستور شروع فعالیت غدد عرق صادر می شود و به این ترتیب با عرق کردن، دمای بدن کاهش می یابد.

عرق بدن از چه موادی تشکیل شده است؟

تعریق بدن حاوی 99 درصد آب و 1 درصد باقی مانده شامل پروتئین، نمک و … هستند.

در این باره بیشتر بخوانید : انواع غدد عرق بدن و تشکیل دهنده های عرق + عرق عاطفی و…

آیا تعریق سمی از بدن خارج می کند؟

خروج تعریق تنها برای تنظیم دمای طبیعی بدن در زمان فعالیت فیزیکی، استرس و … صورت می گیرد. تعریق هیچ گونه سمی را از بدن خارج نمیکند.
ضد عرق درایسول - درمان عرق زیر بغل

علت بوی بد عرق چیست؟

همانطور که گفته شد عرق بدن شامل آب پروتئین، نمک و برخی مواد دیگر است. این مواد بویی از خود ایجاد نمی کنند. در حقیقت بوی بد عرق به دلیل واکنش شیمیایی پروتئین موجود در عرق با باکتری های سطح پوست به وجود می آید. این مسئله به آن معناست که عرق بدن به خودی خود هیچ بویی ندارد.

هایپرهیدروز چیست؟

هایپرهیدروز یا تعریق بیش از حد اختلالیست که در آن بدن بدون دلیل مشخص تعریق می کند. این تعریق بیش از حد بسته به نوع هایپرهیدروز متغییر است. تعریق بیش از حد ممکن است در نواحی مختلفی رخ دهد. تعریق بیش از حد در زیر بغل، کف دست و پا، صورت و سر نمونه های شایع از هایپرهیدروز هستند.
ضد تعریق زیر بغل

درمان یا کاهش تعریق زیر بغل؟

درمان عرق زیر بعل، کاهش تعریق و یا مقابله با بوی بد عرق؟ هر کدام از این موارد به چه معنا هستند؟

درمان عرق زیر بعل

درمان تعریق بیش از حد زیر بغل به معنای جلوگیری از فعالیت غدد عرق در این ناحیه است. در روش های درمان با استفاده از متود های محتلف غدد عرق را غیر فعال می کنند. به آن معنا که در ناحیه درمان شده، به مدت محدود و موقت و یا به طور دائم تعریقی رخ نمی دهد.

ضد عرق زیر بغل

ضد تعریق ها بر خلاف دئودورانت ها، برای جلوگیری از بوی تعریق، با عرق ترکیب نمی شوند. این محصولات به عنوان یک روش درمان و جلوگیری از عرق بدن شناخته می شوند و به جای ایجاد بوی خوب و جلوگیری از عرق بدن، از فعالیت غدد عرق جلوگیری می کنند. در نتیجه پس از استفاده از ضد عرق ها، عمل تعریق رخ نمی دهد و بوی بد عرق نیز به وجود نمی آید.

ضد تعریق ها با مام، دئودورانت، اسپری و خوشبو کننده ها متغاوت هستند.

ضد تعریق ها با غیر فعال کردن غدد عرق، از تعریق جلوگیری می کنند و در نتیجه بوی بد عرق نیز به وجود نمی آید.

ضد تعریق درایسول اکسترا

ضد تعریق درایسول از شناخته شده ترین ضد تعریق ها در سطح جهان می باشد. ضد تعریق درایسول اکسترا  ضد تعریق مناسب برای کنترل و درمان تعریق زیر بغل، کف دست و پا و … می باشد. با یک بار استفاده از اکسترا تا 7 روز از تعریق و بوی بد زیر بغل آسوده خواهید بود.

پوست جساسی دارید و یا لیزر پوست انجام داده اید؟

ضد تعریق درایسول مدل رگولار ضد عرق مناسب برای زیر بغل با پوست حساس و یا لیزر شده است.

صد تعریق زیر بغل

بوتاکس زیر بغل

بوتاکس با مسدود کردن اعصاب فعال کننده غدد عرق کار می کند.

به طور معمول، با افزایش دمای بدن، سیستم عصبی غدد عرق را فعال می کند. به این ترتیب بدن شما با تعریق به طور خودکار خود را خنک می کند. پس از تزریق بوتاکس، وقتی اعصاب شما نمی توانند با غدد عرق شما ارتباط برقرار کنند و به آن ها علامت دهند شما عرق نمی کنید. لازم  به ذکر است که بوتاکس فقط از تعریق در ناحیه خاصی که تزریق می شود جلوگیری می کند.

از معایب بوتاکس

برای مقابله با تعریق بیش از حد در نواحی کف دست و پا، مقدار زیادی از بوتاکس لازم هست، که این امر سبب درد شدید هنگام تزریق در این نواحی میشود.به همین منظور لازم هست که قبل از تزریق، این نواحی بی حس شوند.

سمپاتکتومی

در روش سمپاتکتومی اعصاب نخاعی تعریق، جراحی و یا سوزانده می شوند. این روش ممکن است باعث افزایش فعالیت غدد عرق در نواحی دیگر بدن شوند.

از معایب سمپاتکتومی

به دلیل وجود خطر اختلال در عملکرد جنسی، این عمل برای هایپرهیدروز در ناحیه کشاله ران و پا ها توصیه نمی شود. این روش فقط در مواردی که عرق کردن بسیار شدید باشد مورد استفاده قرار میگیرد.

کاهش تعریق زیر بعل

در میان راهکار های متفاوت برای جلوگیری از تعریق بیش از حد در ناحیه زیر بغل، می توانید برخی نکات ساده را رعایت کنید و با انجام چندین راهکار ساده قابل اجرا در خانه، تعریق زیر بغل را کاهش دهید.

از خوردن غذاهایی که باعث تحریک غدد تعریق می شود خود داری کنید

رژیم غذایی ارتباط و نقش مهمی با میزان تعریق شما دارد. برخی از غذاها باعث افزایش عرق و فعالیت غدد عرق می شوند. اگر زیاد عرق می کنید، کاهش یا حذف این غذا ها از برنامه غذایی شما، می تواند روش مناسبی برای کاهش تعریق باشد.

غذاهایی که فیبر کمی دارند، سیستم هضم شما را مجبور به فعالیت بیشتر می کنند. همچنین در رژیم غذایی با سدیم بالا، بدن این نمک را از راه ادرار و عرق اضافه، از بدن خارج می کند. در برنامه های غذایی پر چرب نیز، بدن برای پردازش چربی ها فعالیت بیشتری دارد که در نتیجه آن بدن گرم می شود و همین امر باعث افزایش عرق می شود.

برخی از غذاهایی که باعث افزایش عرق زیر بغل می شوند
  • غذاهای فراوری شده
  • مشروبات الکلی
  • سیر و پیاز
  • غذاهای پرچرب
  • کافئین
  • غذاهای تند
  • بستنی

در نواحی دیگر نیز تعریق می کنید؟

به صفحات ضد تعریق صورت و ضد تعریق کف دست و پا سر بزنید.

ضد تعریق

از مواد غذایی که عرق را کاهش می دهند استفاده کنید

خوردن برخی از غذاها باعث کاهش فعالیت غدد عرق و تعریق می شود. با بررسی و تغییر رژیم غذایی و افزودن این غذاها در برنامه غذایی می توانید از گرم شدن و فعالیت غدد تعریق جلوگیری کنید.

برخی از غذاهایی که عرق زیر بغل را کاهش می دهند
  • آب
  • بادام
  • موز
  • کشک
  • سبزیجات و میوه ها مانند هندوانه و کلم بروکلی
  • روغن زیتون
  • جو دو سر
  • چای سبز

بعد از استحمام فوراً لباس نپوشید

برای مقابله با عرق زیر بغل، پس از استحام کمی صبر کنید و سپس لباس بپوشید. این امر برای افرادی که در محیط های گرم زندگی می کنند یا با آب داغ استحمام می کنند به شدت موثر می باشد.

زیر بغل خود را اصلاح کنید

تراشیدن موی زیر بغل می تواند باعث کاهش عرق شود. اصلاح زیر بغل باعث کاهش عرق و بوی بد آن می شود.

آب کافی بنوشید

برای درمان عرق زیر بغل نوشیدن آب نقش مهمی داد.

کافئین مصرف نکنید

کافئین اعصاب بدن را تحریک می کند. مصرف کافئین فشار خون را افزایش و ضربان قلب را بالا می برد و همین امر باعث افزایش عرق کردن زیر بغل می شود.

سیگار نکشید

نیکوتین دریافتی از سیگار نیز مانند کافئین بدن را گرم می کند و باعث افزایش ضربان قلب می شود. به سبب همین امر تعریق و فعالیت غدد زیاد  می شود.

ضد عرق درایسول

جلوگیری از بوی بد عرق

روش های جلوگیری از بوی بد عرق معمولا روش هایی هتسند که تنها با بوی بد عرق مقابله می کنند و تاثیری بر فعالیت غدد عرق ندارند. در این روش ها، با استفاده از محصولات خوشبو کننده (مام، دئودورانت، اسپری و …) از ایجاد بوی بد بدن جلوگیری می شود. در نتیجه این روش ها برای حلوگیری از تعریق بیش از حد و هایپرهیدروز نیستند. این مسئله به آن معناست که پس استفاده از این محصولات و تعریق زیاد، ممکن است لباس های شما لک شود.

البته استفاده از مام ها، دئودورانت ها، اسپری ها و … بسیار شناخته شده و رایج است. در صورتی که بیش از حد عرق نمی کنید، استفاده از این محصولات می تواند روش بسیار موثری در کاهش و جلوگیری از بوی بد عرق باشد.

منابع : Healthline.com , Webm

فروشگاه درایسول

همین حالا سفارش دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.