علت تعریق زیاد کمر چیست؟ +معرفی روش های جلوگیری از تعریق کمر

تعریق کمر

آنچه خواهید خواند...

همانطور که میدانید، همه ما در نواحی مختلف بدن عرق می کنیم. تعریق امری طبیعی در میان فعالیت های بدن است که به واسطه آن دمای بدن و اندام ها تنظیم و متعادل می شود.

تعریق که مکانیسم طبیعی بدن است، در ناحیه کمر، زیر بغل، کف دست و پا، سینه، کشاله ران و … رخ می دهد. در ادامه این مقاله به بررسی علل و روش های کاهش و درمان تعریق در ناحیه کمر می پردازیم…

علت تعریق کمر

در طول روز موارد بسیاری باعث افزایش گرم شدن بدن و یا بالا رفتن ضربان قلب می شود که نتیجه آن افزایش تعریق است. موارد زیر از رایج ترین علل تعریق کمر هستند:

درایسول - علت تعریق زیاد کمر چیست؟

۱. ورزش کردن

عرق کمر و نواحی دیگر در زمان ورزش کردن امری کاملا طبیعی و رایج است که میتوان گفت همه افراد آن را تجربه می کنند. علت تعریق کمر در زمان ورزش کردن این است که در زمان ورزش کردن، ضربان قلب بالا می رود و در کنار آن دما بدن نیز به دلیل فعالیت و تحرک بالا می رود.

اگر در زمان ورزش کردن مشکل تعریق کمر دارید باید بدانید که این امر، امری کاملا طبیعی است و نیاز به هیچ گونه نگرانی در این زمینه نیست.

درایسول - درمان تعریق زیاد کمر

۲. هایپرهیدروز کمر (اختلال تعریق بیش از حد کمر)

هایپرهیدروز اختلالی است که در آن شخص بدون دلیل مشخص عرق می کند. اختلال هایپرهیدروز به نام اختلال تعریق بیش از حد نیز شناخته میشود و معمولا در نواحی زیر رخ میدهد.

  • کمر
  • زیر بغل
  • کف دست
  • کف پا
  • صورت
  • سر
  • گردن
  • سینه

درایسول - علت تعریق زیاد کمر چیست؟

۳. تعریق زیاد کمر به دلیل بیماری ها

تعریق بیش از حد در بسیاری از مواقع میتواند به دلیل وجود یک بیماری دیگر باشد. البته باید توجه داشته باشید که تعریق بیش از حد در ناحیه کمر و یا نواحی دیگر همیشه به این معنا نیست که شخص بیماری خاصی دارد.

اگر به طور غیر معمول و غیر طبیعی در نواحی مختلف بدن مانند زیر بغل، کف دست و پا، کمر عرق می کنید، توصیه می شود در این خصوص با پزشک متخصص مشورت کنید.

برخی از بیماری هایی که باعث افزایش تعریق در ناحیه کمر و یا نواحی دیگر می شوند عبارت اند از :

  • دیابت
  • برخی از سرطان ها
  • نقرس
  • اختلال مصرف الکل
  • سندرم های عصبی
  • آسیب به نخاع
  • تیروئید پرکار

۴. اضطراب و تعریق زیاد کمر

همانطور که میدانید استرس و اضطراب، تاثیر زیادی در فعالیت های کلی بدن دارد. یکی دیگر از تاثیرات منفی استرس و اضطراب شدید، تحریک کنترل کنندگان غدد عرق در بدن است. در نتیجه باید گفت استرس و اضطراب میتواند نقش پررنگی در افزایش تعریق کمر دارند.

چه روش هایی برای درمان تعریق زیاد کمر وجود دارد؟

روش های کاهش، جلوگیری، کنترل و یا درمان تعریق زیاد کمر بسته به دلیل و علت اصلی بروز این مشکل متغیر هستند.

به عنوان مثال کسی که به دلیل بیماری خاصی در ناحیه کمر عرق می کند، میتواند با جلوگیری و درمان آن بیماری خاص از تعریق زیاد کمر نیز جلوگیری کند.

و یا اگر شخصی به دلیل مصرف یک داروی خاص دچار تعریق زیاد کمر شود، با مشورت با پزشک متخصص میتواند، دز دارو را کاهش دهد و یا از داروی جایگزین استفاده کند.

توجه : قبل از تغییر دارو و یا کاهش و افزایش دز آن حتما این مسئله را با پزشک خود در میان بگذارید.

درایسول - درمان تعریق زیاد کمر

برخی از رایج ترین و بهترین روش های درمان تعریق زیاد کمر

اگر تعریق زیاد کمر به دلیل هایپرهیدروز باشد، روش های کاهش، کنترل و یا درمان مختلفی در سراسر جهان برای رفع این اختلال وجود دارد. در ادامه رایج ترین روش های جلوگیری از تعریق در ناحیه کمر و نواحی دیگر را مشاهده می کنید…

درمان تعریق زیاد کمر چطور ممکن است؟

نکته مهم در زمینه درمان عرق بیش از حد کمر این است که برخی از روش های اختلال هایپرهیدروز، در ناحیه کمر قابل اجرا نیستند و یا به سختی صورت پذیر هستند.

به عنوان مثال تزریق بوتاکس در ناحیه کمر برای جلوگیری از تعریق زیاد کمر میتواند باعث ایجاد مشکلات جدی تر در آینده باشد و یا استفاده از روش یونتوفورزیس در ناحیه کمر می تواند امری دردناک و سخت باشد.

جمع بندی

با اینکه عرق کردن امری طبیعی در راستای سلامت بدن و اندام هاست، تعریق بیش از حد در نواحی مختلف بدن میتواند امری آزار دهنده و مزاحم باشد که بسیاری از کار ها و فعالیت های روزمره شخص را دچار اختلال کند.

تعریق بیش از حد کمر میتواند باعث خجالت و کاهش اعتماد به نفس، ایجاد مزاحمت و حس ناخوشایند در طول روز به دلیل خیس بودن لباس ها و موارد دیگری باشد.

اگر در ناحیه کمر بیش از حد عرق می کنید، توصیه میشود برای تشخیص علل این اختلال به پزشک متخصص مراجعه کنید و با مشورت پزشک متخصص و بررسی و مقایسه روش های موجود به کاهش، کنترل و یا درمان تعریق بیش از حد کمر بپردازید.

منبع : medicalnewstoday

فروشگاه درایسول

همین حالا سفارش دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.