علت تعریق و بوی بد پا + روش های جلوگیری از عرق پا

علت تعریق و بوی بد پا

آنچه خواهید خواند...

همه ما در طول روز به دلایل متفاوت عرق می کنیم. تعریق امری در میان فعالیت های بدن امری طبیعی به شمار می آید. اما در برخی مواقع تعریق امری مزاحم و آزار دهنده است.
به عنوان مثال تعریق در کف پا ها باعث ایجاد بوی بد پا ها می شود و یا تعریق زیر بغل که می تواند باعث کاهش اعتماد به نفس و ایجاد بوی بد بدن شود.

اگر شما در ناحیه پا، دست و زیر بغل بیش از حد عرق می کنید، حتما به دنبال راهکار مناسب برای جلوگیری از بوی بد پا ها و زیر بغل بوده اید. در این مقاله روش های ساده و نکات مهم برای مقابله با عرق پا و بوی بد پا به شما معرفی می کنیم.

ضد تعریق درایسول - عرق پا ها

تعریق بیش از حد پا چیست؟

هایپرهیدروز اختلالی هست که در آن عمل عرق کردن بیش از حد نرمال و بدون دلیل مشخص رخ می دهد. در این شرایط علت اصلی عرق کردن بسته به نوع هایپرهیدروز می باشد. البته تعریق زیاد همیشه به معنای هایپرهیدروز نیست.

دلیل بوی بد پا ها

عرق بدن از خود بویی ندارد و به خودی خود باعث ایجاد بوی بد بدن نمی شود. پس دلیل بوی بد عرق چیست؟

دلیل ایجاد بوی بدن باکتری های سطح پوست هستند. با ترشح عرق در ناحیه پا و تجزیه شدن آن توسط باکتری ها، بوی بد پا ها به وجود می آید.

جلوگیری از بوی بد پا

روش های زیادی برای کاهش بوی پا ها و جلوگیری از تعریق پا ها وجود دارد. با رعایت کردن این نکات و انجام روش های ذکر شده می توانید به راحتی با تعریق پا و ایجاد بوی بد پا مقابله کنید.

ضد عرق مناسب پا

ضد تعریق پا

ضد تعریق ها محصولاتی هستند که با عرق کردن و فعالیت غدد عرق مقابله می کنند. با استفاده از ضد عرق مناسب برای پا می توانید از عرق پا جلوگیری کنید. با استفاده از ضد عرق ها تعریقی رخ نمی دهد و در نتیجه بوی بد پا ها به وجود نمی آید.

ضد عرق مناسب پا

ضد تعریق درایسول اکسترا برای جلوگیری از تعریق کف دست و پا، زیر بغل، سینه مورد استفاده قرار می گیرد. اکسترا با یک بار استفاده تا 7 روز از فعالیت غدد عرق جلوگیری می کند.

در نواحی دیگر نیز عرق میکنید؟ با خرید ضد تعریق متناسب با هر ناحیه میتوان از تعریق بیش از حد و هایپرهیدروز جلوگیری کرد.

ضد تعریق پا

پا ها و سطح پوست را تمیز نگه دارید

ناحیه پا برای تجمع و رشد باکتری ها بسیار مستعد است. به همین دلیل حتما پا ها را مرتب شست و شو دهید. حداقل یکبار در روز از یک صابون ملایم برای شستن پاها استفاده کنید. بهترین زمان برای انجام این کار دوش گرفتن صبح یا عصر است.

توجه داشته باشید که بعد از شست و شو پاها را کاملاً خشک کنید. توجه ویژه ای به میان انگشتان پا داشته باشید و در نظر داشته باشید که هرگونه رطوبت می تواند به راحتی باعث رشد باکتری ها شود.

در نواحی دیگر نیز تعریق می کنید؟

به صفحات روش های درمان تعریق کف دست و پا و درمان تعریق زیر بغل سر بزنید.

کفش و جوراب خود را تمیز نگه دارید

کفش های سبک و قابل تنفس بپوشید. بسیاری از ما در طول روز زمان زیادی بیرون از خانه هستیم و یا کفش می پوشیم، در این زمان با تعریق پا کفش های خیس می شوند و محیط خوبی برای رشد و تجمع باکتری ها هستند.

برای جلوگیری از این مشکل، به کفش ها زمان دهید تا خشک شوند. برای این کار دو جفت کفش داشته باشید که یک روز در میان آنها را به تناوب بپوشید. با این روش هر جفت کفش قبل از پوشیدن مجدد به مدت یک روز کامل فرصت دارد تا از به طور کامل خشک شود.

حداقل یکبار در روز جوراب خود را عوض کنید. اگر در محیط گرم زندگی می کنید و یا فعالیت هایی نظیر ورزش انجام می دهید باید جوراب های خود را بیشتر عوض کنید.

نکات ذکر شده بسیار ساده هستند. با رعایت کردن این نکات به راحتی از عرق پا و ایجاد بوی بد پا ها آسوده خواهید بود. البته راهکار های دیگری نیز برای جلوگیری از تعریق و هایپرهیدروز در نواحی مختلف وجود دارد. برخی از این راهکار ها بسیار ساده و برای جلوگیری از عرق بیش از حد در خانه هستند.

متبع : healthline

فروشگاه درایسول

همین حالا سفارش دهید

2 نظر در “علت تعریق و بوی بد پا + روش های جلوگیری از عرق پا

  1. Moslem گفت:

    پایم شدیدن بو میده عرق میکنه درحدی که جوراب نخی میپوشم از عرق زیاد خیس میشه بشددت خارش داره درحدی که احساس میکنم یک جسم خارجی با چسب راضی به کف پام چسباندن لطفن راهنمایی کنید ممنونم

    1. پشتیبان درایسول گفت:

      با سلام از رنگ قرمز مخصوص کف دست و پا استفاده کنید و سعی کنید طبق دستورالعمل استفاده کنید تا درمان به صورت درست انجام بشه. روزهای ابتدایی شاید نیاز باشه هر روز استفاده کنید ولی به مرور میزان استفاده کم می شه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.