کاهش تعریق در خانه ممکن است! آشنایی با روش های خانگی کاهش تعریق

کاهش تعریق در خانه

آنچه خواهید خواند...

تعریق یک امر کاملا طبیعی و نرمال است که همه افراد در شرایط مختلف و در نقاط مختلف جهان آن را تجربه می کنند. در واقع تعریق یک مکانیسم اجتناب ناپذیر در فعالیت های بدن است که برای تنظیم دمای اندام ها رخ می دهد. با این حال تعریق زیاد در برخی نواحی امری مزاحم و اذیت کننده است، به طوری که در برخی مواقع باعث کاهش اعتماد به نفس نیز می شود.

در این مقاله از درایسول قصد داریم به بررسی برخی نکات و روش های ساده و خانگی برای کنترل و کاهش تعریق بپردازیم. در ادامه با درایسول همراه باشید…

درایسول - روش های خانگی کاهش تعریق

چه زمانی میتوان گفت تعریق بیش از حد است؟

ممکن است شما در شرایط مختلف عرق کنید. به عنوان مثال، تعریق زیاد در مواقعی مانند ورزش کردن، گرمای هوا و مواردی مانند آن ها که باعث گرم شدن بدن می شوند کاملا طبیعی است. اما اگر شما در اکثر واقع و بدون دلیل خاص در نواحی مختلف بدن عرق میکنید، باید به دنبال علت این تعریق باشید.

علائم متعددی نشان دهنده اختلال هایپرهیدروز (تعریق بیش از حد)هستند. در اینجا برخی از این علائم ذکر شده است.

  • تعریق بیش از حد که حداقل به مدت شش ماه بدون هیچ دلیل مشخصی رخ داده است
  • عرق بیش از حد که در فعالیت های روزمره شما تداخل ایجاد می کند
  • تعریق بیش از حد که قبل از سن 25 سالگی شروع شده است
  • عرق نکردن در خواب
  • سابقه خانوادگی تعریق بیش از حد و هایپرهیدروز

این عوامل ممکن است نشان دهنده ابتلا به هایپرهیدروز کانونی اولیه باشد. برای تشخیص دقیق تر به پزشک متخصص مراجعه کنید.

برای درمان تعریق بیش از حد یا هایپرهیدروز چه روش هایی وجود دارد؟

روش های متفاوتی برای جلوگیری و درمان تعریق بیش از حد وجود دارد. یونتوفورزیس، جراحی، بوتاکس، میراداری و … برخی از روش های درمان تعریق زیاد یا هایپرهیدروز هستند. به علاوه این روش ها میتوانید با استفاده از روش های خانگی درمان تعریق نیز تعریق زیر بغل را تا حد زیادی کاهش دهید و یا درمان کنید.

نکاتی برای کاهش تعریق در خانه

در اینجا با برخی از نکات موثر برای کاهش تعریق در خانه آشنا می شویم…

1. استفاده از ضد تعریق

ضد تعریق ها محصولاتی هستند که در سراسر جهان به عنوان روشی برای جلوگیری از تعریق در نواحی مختلف بدن مورد استفاده هستند. با استفاده از یک ضد تعریق موثر میتوانید از تعریق زیاد در نواحی زیر بغل، کف دست و پا، صورت و سر گردن و … جلوگیری کنید.

نکته مثبت دیگر درباره ضد تعریق ها این است که این محصولات بر خلاف روش های دیگر برای درمان تعریق زیاد مانند جراحی و یونتوفورزیس، بسیار ساده تر و ارزان تر هستند و به سادگی در دسترس هستند.

درایسول - ارتباط تعریق و رژیم غذایی

2. رژیم غذایی

رژیم غذایی یکی از عوامل موثر بر تعریق است. جالب است بدانید رژیم غذایی شما علاوه بر میزان و شدت تعریق بر شدت بوی بد تعریق نیز اثر دارد.

خوردن برخی از غذاها باعث کاهش فعالیت غدد عرق و تعریق می شود. با بررسی و تغییر رژیم غذایی و افزودن این غذاها در برنامه غذایی می توانید از گرم شدن و فعالیت غدد تعریق جلوگیری کنید.

برخی از غذاهایی که عرق زیر بغل را کاهش می دهند
  • آب
  • بادام
  • موز
  • کشک
  • سبزیجات و میوه ها مانند هندوانه و کلم بروکلی
  • روغن زیتون
  • جو دو سر
  • چای سبز

3. نوشیدن آب کافی

نوشیدن آب کافی علاوه بر بهبود فعالیت های بدن میتواند به کاهش تعریق نیز کمک کند. چرا که نوشیدن آب کافی در طول روز میتواند به تنظیم دما بدن نیز کمک کند و از تعریق بیش از حد بدن در مواقع مختلف جلوگیری کند.

4. نوشیدنی های مفید برای کاهش تعریق

در کنار این ها میتوانید با مصرف برخی میوه ها و یا آب آن ها به کاهش تعریق در خانه کمک کنید. به عنوان مثال با مصرف آب گوجه و یا چای سبز میتوان هم از خواص بی نظیر آن ها بهره برد و هم به کاهش تعریق کمک کرد.

درایسول - روش های خانگی کاهش تعریق

5. کافئین را کاهش دهید.

یکی از موثر ترین روش ها برای جلوگیری از تعریق بیش از حد، کاهش مصرف کافئین است. کاقئین علاوه بر تحریک غدد عرق، باعث افزایش ضربان قلب و گرم شدن بدن می شود که نتیجه آن شدت گرفتن تعریق در زمان های مختلف است. برای همین توصیه می شود مصرف نوشیدنی هایی مانند قهوه و مواد غذایی دیگر که کافئین بالایی دارند را کاهش دهید.

6. بعد از استحمام بدن را به خوبی خشک کنید.

همانطور که میدانید، بوی بد عرق به دلیل حضور باکتری ها در سطح پوست و واکنش شیمیایی آن ها با عرق به وجود می آید.در نظر داشته باشید که خیس بودن پوست بعد از استحام شرایط را برای رشد و تکثیر باکتری ها مساعد می کند. برای همین توصیه می شود بعد از استحام حتما بدن را به خوبی خشک کنید و لباس های خنک و قابل تنفس بپوشید.

منبع : ejisinc

فروشگاه درایسول

همین حالا سفارش دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.