ضد تعریق صورت + بهترین راه کاهش تعریق صورت چیست؟

تعریق صورت

آنچه خواهید خواند...

ضد تعریق صورت، روش های خانگی، دارو ها!! کدام روش بهترین روش برای درمان عرق صورت است؟ جلوگیری از تعریق در نواحی حساس مانند صورت با جلوگیری از تعریق در نواحی دیگر متفاوت است. چرا که در ناحیه صورت نمی توان از روش های رایج نظیر یونتوفورزیس، دئودورانت، بوتاکس و … استفاده کرد. در این زمان می توان گفت ضد تعریق صورت از بهترین راهکار ها برای جلوگیری از تعریق در ناحیه صورت محسوب می شود.
در این مقاله با ضد عرق صورت، روش های درمان عرق صورت و نکاتی برای کاهش تعریق در نواحی حساس آشنا می شویم.

وقت کافی برای خواندن این مطلب ندارید؟ میتوانید به پادکست صوتی این مقاله گوش کنید.

تعریق یک امر طبیعی در فعالیت های بدن می باشد که به واسطه آن، دمای بدن متعادل می شود. بدن شامل 4 میلیون غده عرق در سراسر پوست می باشد و عرق در نواحی مختلف امری کاملاً طبیعی به شمار می رود.، اما عرق در برخی نواحی مانند صورت و سر و گردن بدون توقف می توان باعث کاهش اعتماد به نفس شود.

ضد تعریق درایسول - تعریق سر و گردن

شاید شما در طول روز با افراد زیادی احوالپرسی کنید، در این شرایط ، زمانی که عرق صورت بدون توقف داشته باشید، این مسئله می تواند به امری خجالت آور تبدیل شود.

اگر شما در طول روز، بدون دلیل و در نواحی مختلف بدن مانند صورت، سر و گردن بیش از حد عرق می کنید، ممکن است هایپرهیدروز داشته باشید.

اختلال هایپرهیدروز، به معنای تعریق بیش از حد بدون دلیل مشخص مانند گرما می باشد.

برای آشنایی بیشتر با هایپرهیدروز مقاله هایپرهیدروز چیست؟ را مطالعه کنید.

ضد تعریق - عرق صورت

علت تعریق صورت

در طول روز عوامل زیادی باعث افزایش دمای بدن می شود. در این شرایط بدن شروع به خنک کردن اندام ها با “فعال کردن غدد عرق” می کند. فعالیت هایی مانند ورزش کردن و دوییدن، گرمای محیط و استرس نمونه هایی از دلایل عرق کردن هستند.

در شرایطی که هایپرهیدروز باشید، بدن شما بدون دلیل مشخص شروع به عرق کردن می کند. در این وضعیت فرقی نمیکند که دمای بدن شما بالا یا پایین باشد و ممکن است عرق کنید.

این تعریق ممکن است به دلایل دیگر مانند برخی از بیماری ها و … باشد.البته تعریق بیش از حد همیشه به معنای بیماری های خاص و یا هایپرهیدروز نیست.

موارد زیر برخی از بیماری هایی که باعث افزایش فعالیت غدد عرق می شود هستند.

  • قند خون پایین
  • پرکاری تیروئید
  • سکته قلبی
  • دیابت

البته مبتلا بودن به این بیماری ها، نشانه های دیگری نیز دارد و تعریق زیاد به نشان دهنده قطعی ابتلا به این بیماری ها نیست.

برای آشنایی بیشتر با تعریق صورت صفحه علت تعریق زیاد صورت را مطالعه کنید.

ضد تعریق صورت

در نواحی دیگر نیز تعریق می کنید؟

به صفحات ضد عرق کف دست و پا و ضد عرق زیر بغل سر بزنید.

جلوگیری از تعریق صورت

روش های متفاوتی برای کنترل و کاهش عرق صورت وجود دارد. با برخی از روش های ساده و در دسترس آشنا می شوید.

دارو های خوراکی

دارو های خوراکی معروف به آنتی کولینرژیک عرق بدن را کاهش می دهند. ممکن است این دارو ها عوارض جانبی مانند یبوست، سرگیجه و خشکی دهان داشته باشند.

داروهای خوراکی معروف به بلاکرها و بنزودیازپین ها ممکن است علائم جسمی اضطراب مانند تعریق را مسدود کنند.
ضد تعریق صورت و سر

ضد تعریق صورت

ضد تعریق ها با ترکیبات ویژه خود فعالیت غدد عرق را متوقف می کنند. ضد تعریق ها حاوی آلومینیوم کلراید و زیرکونیوم هستند و نحوه کار آنها با مام و دئودورانت ها متفاوت است. اگر در ناحیه صورت و سر و گردن عرق می کنید، یکی از موثر ترین گزینه ها برای جلوگیری از تعریق استفاده از ضد عرق ها می باشد. فقط کافیست از ضد تعریق ها به طور صحیح استفاده کنید تا بدون هیچ مشکلی از تعریق صورت جلوگیری کنید.

ضد تعریق درایسول مایلد

ضد تعریق درایسول یکی از موثر ترین و شناخته شده ترین روش ها در زمینه کنترل و درمان تعریق بیش از حد در به شمار می آید. ضد تعریق درایسول مایلد مناسب برای صورت، سر و گردن و دیگر نواحی حساس است.

دارو ها

برخی از داروهای ضد افسردگی ممکن است تعریق را کاهش دهند و به رفع اضطرابی که باعث عرق کردن می شود کمک کنند. توجه داشته باشید که داروهای ضد افسردگی وجود دارد که در واقع ممکن است باعث تعریق بیشتر شما شوند.

نکاتی برای کاهش تعریق صورت

روش های متفاوتی برای کنترل عرق صورت وجود دارد. نمونه های زیر برخی از نکات ساده ای هستند که با رعایت آن ها میتوان تعریق صورت را کاهش داد.

  • از محیط های گرم و با درجه حرارت بالا دوری کنید.
  • لباس های سبک و خنک بپوشید.
  • لباس هایی ساخته شده از الیاف طبیعی بپوشید.
  • آب کافی بنوشید.
  • از شرایط استرس زا دوری کنید.
  • استعمال دخانیات را کاهش دهید.
  • مصرف کافئین را کاهش دهید.

منبع : healthline , medicalnewstoday[yasr_overall_rating size=”medium”]

فروشگاه درایسول

همین حالا سفارش دهید

5 نظر در “ضد تعریق صورت + بهترین راه کاهش تعریق صورت چیست؟

  1. مهدی گفت:

    بسیار مقاله خوبی بود

    1. نویسنده درایسول گفت:

      ممنونم از نظرتون

      1. محمدحسین گفت:

        من از درایسول استفاده کردم و انقدر صورتمو می سوزوند که واقعا عذاب اور بود. البته بعد ۵ یا فوقش ۱۰ دقیقه قطع می شد یا خیلی کمتر می شد سوزشش. ولی بعد از چند بار استفاده دیگه حال نداشتم مصرف کنم و دوباره صورتم بسوزه. اگه محصول بهتری رو سراغ دارین خواهش می کنم معرفی کنین که حداقل نسوزونه. صورتم خیلی عرق می کنه و همین باعث خجالتم می شه

        1. پشتیبان درایسول گفت:

          با سلام
          شاید انتخاب محصول شما اشتباه بوده چون بسته به نوع پوستتون باید مدل درستی انتخاب کنید و اگر پوست حساس دارید از مدل های ملایمتر استفاده کنید. رنگ قرمز برای کف دست و پا و پوست های معمولی است، رنگ سبز برای پوست های حساس و لیزر شده استفاده می شه و رنگ آبی برای پوستهای فوق حساس و سروصورت و گردن استفاده می شه.

  2. من از درایسول استفاده کردم و انقدر صورتمو می سوزوند که واقعا عذاب اور بود. البته بعد ۵ یا فوقش ۱۰ دقیقه قطع می شد یا خیلی کمتر می شد سوزشش. ولی بعد از چند بار استفاده دیگه حال نداشتم مصرف کنم و دوباره صورتم بسوزه. اگه محصول بهتری رو سراغ دارین خواهش می کنم معرفی کنین که حداقل نسوزونه. صورتم خیلی عرق می کنه و همین باعث خجالتم می شه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.