بهترین راه کاهش تعریق کف دست چیست؟

عرق کف دست

آنچه خواهید خواند...

عرق کردن روش بدن برای تنظیم دمای طبیعی بدن می باشد. علی رغم اینکه همه تعریق می کنند، تعریق کف دست بدون توقف می تواند آزار دهنده باشد.

ضد تعریق - کاهش عرق کف دست

بسته به برنامه روتین شما، ممکن است در طول روز با افراد زیادی احوالپرسی کنید و در صورتی که تعریق کف دست داشته باشید، دست دادن به افراد مختلف در طول روز می تواند به امری  خجالت آور تبدیل شود. در این صورت، چیزی به سادگی دست دادن می تواند شما را مضطرب کند.

اگر شما در طول روز، بدون دلیل و در نواحی مختلف بدن بیش از حد عرق می کنید، ممکن است هایپرهیدروز داشته باشید. این اختلال، به معنای تعریق بیش از حد بدون دلیل مشخص مانند گرما می باشد.

برای آشنایی بیشتر با هایپرهیدروز مقاله هایپرهیدروز چیست؟ را مطالعه کنید.

ضد تعریق - کنترل عرق کف دست

دلیل عرق کردن کف دست

دمای بدن انسان می تواند به دلایل مختلف بالا رود. در این شرایط بدن شروع به خنک کردن اندام ها توسط عمل تعریق می کند. فعالیت هایی مانند ورزش کردن و دوییدن، گرمای محیط و استرس نمونه هایی از دلایل تعریق هستند.

اما در شرایطی که هایپرهیدروز باشید، بدن شما بدون دلیل مشخص شروع به عرق کردن می کند. در این وضعیت فرقی نمیکند که دمای بدن شما بالا یا پایین باشد و ممکن است دستان شما عرق کند.

این تعریق ممکن است به دلایل دیگر مانند برخی از بیماری ها و … باشد. تعریق بیش از حد همیشه به معنای بیماری های خاص و یا هایپرهیدروز نیست.

موارد زیر برخی از بیماری هایی که باعث افزایش تعریق می شود هستند.

قند خون پایین

پرکاری تیروئید

سکته قلبی

دیابت

البته مبتلا بودن به این بیماری ها، نشانه های دیگری نیز دارد و تعریق زیاد به نشان دهنده قطعی مبتلا بودن به این بیماری ها نیست.

در این مقاله با تعریق کف دست بیشتر آشنا شوید.

جلوگیری تعریق کف دست

روش های متفاوتی برای کنترل و کاهش تعریق کف دست ها وجود دارد. با برخی از روش های ساده و در دسترس آشنا می شوید.

ضد تعریق - کنترل تعریق کف دست

جوش شیرین

جوش شیرین روشی سریع و ارزان برای کاهش عرق دست است. اکثر افراد یک جعبه جوش شیرین در آشپزخانه خود دارند. جوش شیرین به عنوان ضد تعریق و خوشبو کننده عمل می کند. از آنجا که جوش شیرین قلیایی است ، می تواند تعریق را کاهش داده و عرق را به سرعت تبخیر کند. چند قاشق چای خوری جوش شیرین را با آب مخلوط کنید تا خمیر ایجاد شود. خمیر را حدود پنج دقیقه روی دستان خود بمالید و سپس دستان خود را بشویید.

ضد تعریق

ضد تعریق ها با ترکیبات ویژه خود فعالیت غدد عرق را متوقف می کنند. ضد تعریق ها حاوی آلومینیوم کلراید هستند و نحوه کار آنها با مام و دئودورانت ها متفاوت است. اگر در ناحیه کف دست ها عرق می کنید، یکی از موثر ترین گزینه ها برای جلوگیری از تعریق استفاده از ضد تعریق ها می باشد. فقط کافیست از ضد تعریق ها به طور صحیح استفاده کنید تا بدون هیچ مشکلی از تعریق کف دست جلوگیری کنید.

برای بررسی و تهیه ضد تعریق مناسب خود به خرید ضد تعریق سر بزنید!

ضد تعریق - کاهش تعریق کف دست

سرکه سیب

اگر دچار هایپرهیدروز هستید ، سرکه سیب ارگانیک می تواند کف دست های شما را با متعادل سازی سطح pH در بدن خشک نگه دارد. می توانید کف دست خود را با سرکه سیب پاک کنید. بگذارید یک شب بماند تا بهترین اثر را داشته باشد. همچنین می توانید 2 قاشق غذاخوری در رژیم غذایی روزانه خود بگنجانید.

مقاله مقابله با تعریق کف دست را در وبسایت معتبر healthline مطالعه کنید.

فروشگاه درایسول

همین حالا سفارش دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.