تعریق مفید یا آزار دهنده؟ + آشنایی بیشتر با عملکرد کلی غدد عرق

ضد تعریق قوی درایسول

آنچه خواهید خواند...

تعریق مفید یا آزار دهنده؟ احتمالا شما نیز تا به حال با این سوال رو به رو شده اید! اگر زیاد عرق می کنید، باید در نظر داشته باشید که تعریق در نواحی مختلف مانند زیر بغل، کف دست، کف پا، صورت و … امری کاملا طبیعی و رایج است. اما سوال اصلی اینجاست که چرا در این نواحی عرق میکنیم؟

آیا تعریق امری مفید و طبیعی محسوب می شود؟

در یک پاسخ کوتاه به این سوال، می توان گفت : “بله”! عرق کردن امری کاملا طبیعی است که در شرایط مختلف و با هدفی مشخص رخ میدهد.

تعریق در واقع مکانیسم طبیعی بدن برای خنک کردن اندام ها و متعادل سازی دمای بدن است که در وضعیت های گوناگونی رخ میدهد. به عنوان مثال زمانی که بیش از حد نیاز لباس پوشیده باشید، نواحی مختلف بدن شما شروع به گرم شدن میکند، در این زمان اگر گرمای بدن به میزان معینی بالا رود، غدد عرق شروع به فعالیت می کنند تا با ترشح تعریق، دمای بدن را کاهش دهند.

آشنایی بیشتر با تعریق در وبسایت درایسول

باید در نظر داشته باشید که گرمای بدن تنها دلیل برای عرق کردن نیست و ممکن است غدد عرق بدن در شرایط دیگری نیز تحریک شده و شروع به فعالیت کنند!

درایسول - تعریق، مفید یا آزار دهنده؟

چرا تعریق در برخی مواقع امری آزار دهنده و مزاحم است؟

گفته شد که تعریق امری مفید و طبیعی است. اما عرق کردن در برخی مواقع می تواند امری آزاردهنده و مزاحم باشد. به طوری که فعالیت های روزمره شخص را تحت تاثیر قرار دهد!

به عنوان مثال، تعریق کف دست یا صورت میتواند علاوه بر کاهش اعتماد به نفس و احساس خجالت در موقعیت های اجتماعی، باعث اختلال در برخی کار ها نیز باشد. تعریق در زمان کار کردن با کامپیوتر، دست دادن در دید و بازدید ها و دورهمی ها، کتاب خواندن و … نمونه هایی از مواقعی هستند که تعریق تبدیل به امری مزاحم می شود.

جالب است بدانید، بسیاری از افراد دارای اختلال تعریق بیش از حد یا به اصطلاح “هایپرهیدروز” هستند و در مواقع متعددی بیش از حد لازم عرق میکنند.

اگر شما نیز بدون دلیل و بیش از حد عرق می کنید، توصیه می شود با هایپرهیدروز بیشتر آشنا شوید

درایسول - تعریق، مفید یا آزار دهنده؟

عملکرد غدد عرق چگونه است؟

شاید با شنیدن این جمله متعجب شوید اما باید بدانید که غدد عرق بدن در سراسر پوست حضور دارند! جالب است بدانید که بدن انسان حدود 4 میلیون غدد عرق دارد که در سراسر بدن حضور دارند!

زمانی که نواحی مختلف بدن به دلایل مختلف گرم شود، پیام شروع تعریق صادر می شود! در این زمان غدد عرق شروع به تولید و ترشح عرق در سطح پوست میکنند و با تبخیر عرق در سطح پوست، دمای بدن کاهش پیدا میکند.

بعد از این مرحله، پیام توقف تعریق صادر می شود و به این ترتیب، تعریق بعد از کاهش دما متوقف می شود.

درایسول - درمان تعریق زیاد

چه روش هایی برای کاهش و توقف تعریق در نواحی مختلف وجود دارد؟

برای کنترل، درمان و یا کاهش تعریق روش های متعددی وجود دارد. شما می توانید با مراجعه به “روش های مقابله با تعریق بیش از حد در وبسایت درایسول با روش های رایج و موثر در این زمینه آشنا شوید.
همچنین می توانید با مراجعه به صفحه “درمان تعریق در خانه” با روش های خانگی مقابله با تعریق بیشتر آشنا شوید!

منبع : Pubmed

فروشگاه درایسول

همین حالا سفارش دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.