تعریق کف دست

تعریق کف دست

آنچه خواهید خواند...

درایسول - تعریق کف دست

تعریق روش طبیعی برای تنظیم دما و خنک کردن بدن میباشد. علی رغم اینکه همه عرق میکنند، تعریق بدون وقفه کف دست ها میتواند در مواقعی آزار دهنده باشد. درایسول آکادمی در این مقاله علل تعریق کف دست، هایپرهیدروزیس کف دست و روش های مقابله با آن را، برای شما شرح میدهد.

بسته به روال زندگی شما، دیدن افراد زیاد و احوال پرسی با آنان میتواند بخشی از اتفاقات روزمره شما باشد. افرادی که تعریق کف دست یا هایپرهیدروزیس (هایپرهیدروسیس) کف دست ندارند، مشکلی با دست دادن به افراد در هنگام احوال پرسی ندارند. اما اگر دستان شما همیشه خیس یا مرطوب باشد، امری به سادگی دست دادن با افراد هنگام احوال پرسی با آنان میتواند شما را مضطرب کند.

درایسول - تعریق کف دست

اگر شما مرتباً دچار عرق کردن کف دست یا تعریق بیش از حد در نواحی دیگر بدن میشوید و تعریق شما در اثر گرمای محیط یا فعالیت فیزیکی نیست، ممکن است شما دچار هایپرهیدروزیس یا تعریق بیش از حد باشید. دلیل مشخصی برای هایپرهیدروزیس ها وجود ندارد. در این شرایط لباس های شما با تعریق خیس میشوند و ممکن است تعریق کف دست و نواحی دیگر بدن آنقدر زیاد باشد که در فعالیت های روزانه شما تاثیر گذار باشد. تعریق بیش از حد یا هایپرهیدروزیس میتواند امری نامید کننده و مضطرب کننده باشد، با این حال، راهکار هایی برای مقابله با تعریق بیش از حد کف دست یا هایپرهیدروزیس کف دست وجود دارد که میتواند این مشکل را تا حدی کنترل کند.

مقاله روش های مقابله با تعریق بیش از حد یا هایپرهیدروسیس را در درایسول آکادمی بخوانید.

عوامل تعریق کف دست

در هایپرهیدروزیس (هایپرهیدروسیس) غدد تعریق بیش از حد فعال هستند و همین امر باعث تعریق بیش از حد می شود. این عمل ارتباطی با فعالیت بدنی یا دمای بدن شما ندارد. فرقی نمیکند بدن شما خنک باشد و یا بی حرکت باشید، ممکن است دستان شما بیش از حد عرق کنند.

برخی افراد بر این باورند که عرق کردن کف دست میتواند به دلیل سرطان جزئی باشد. اما هایپرهیدروزیس همیشه نشان دهنده مشکلی جدی نیست و ممکن است در خانواده ها وجود داشته باشد.

در برخی موارد تعریق بیش از حد کف دست نشانه بیماری های زمینه ای مانند موارد زیر میباشد.

  • دیابت
  • قند خون پایین
  • یائسگی
  • تیروئید پرکار
  • حمله قلبی
  • مشکلات سیستم عصبی
  • بیماری های عفونی

در صورتی که تعریق بیش از حد به دلایل اساسی صورت گیرد، علائم دیگری نیز دارد. اگر تعریق با لرز، درد سینه، حالت تهوع، سبکی سر و یا تب همراه بود، به پزشک مراجعه کنید. همچنین در صورتی که تعریق تشدید شد و فعالیت روزانه شما را تحت تاثیر قرار داد، توصیه میشود توسط پزشک معاینه شوید.

درمان تعریق کف دست

روش های متفاوتی برای جلوگیری از هایپرهیدروزیس وجود دارد. اینجا به بررسی چند نمونه از روش های ساده و دردسترس برای جلوگیری از تعریق بیش از حد کف دست می پردازیم.

ضد تعریق - درایسول اکسترا

درمان تعریق کف دست با جوش شیرین

جوش شیرین یکی از روش های ساده، ارزان و در دسترس برای مقابله با عرق کردن بیش از حد کف دست میباشد. احتمالا شما نیز مقداری جوش شیرین در آشپزخانه خود نگهداری میکنید. اثر گذاری جوش شیرین برای سفید کردن دندان ها بسیار شناخته شده و مشهور است. اما ممکن است ندانید که این ماده میتواند به عنوان ضد تعریق و یا خوشبو کننده عمل کند.

از آنجا که جوش شیرین قلیایی هست، میتواند تعریق را کاهش دهد و آن را به سرعت تبخیر کند.

چطور از جوش شیرین برای جلوگیری از عرق کردن کف دست استفاده کنیم؟

برای استفاده از جوش شیرین به عنوان ضد تعریق کف دست، چند قاشق چای خوری از جوش شیرین را با آب مخلوط کنید تا به شکل خمیر درآید.

خمیر را به دست ها بمالید و پس از بنج دقیقه با آب بشوئید.

ضد تعریق کف دست

ضد تعریق ها معمولا برای استفاده در ناحیه زیر بغل شناخته میشوند، اما میتوان از آنها برای هایپرهیدروزیس کف دست و نواحی دیگر نیز استفاده کرد. اگر شما نیز از تعریق بیش از حد کف دست رنج میبرید، از ضد تعریق ها برای کاهش رطوبت و عرق کردن کف دست استفاده کنید.

طریقه استفاده از ضد تعریق ها

برای شروع بهتر است از ضد تعریق هایی با قدرت معمولی استفاده کنید و اگر نتیجه به میزان مطلوب حاصل نشد، از مدل های قوی تر استفاده کنید.

بهترین زمان استفاده از ضد تعریق ها قبل خواب میباشد زیرا در این زمان مدت جذب ضد تعریق بالاتر است و در نتیجه اثر بهتری برای تعریق بیش از حد کف دست دارند.ضد تعریق ها باعث توقف کار غدد تعریق میشوند.

شما میتوانید نمونه های متفاوت ضد تعریق را مورد بررسی قرار دهید. همچنین برای مشاوره رایگان میتوانید با کارشناسان درایسول تماس حاصل کنید.

ضد تعریق درایسول – Drysol

ضد تعریق Certain Dri

ضد تعریق Degree

ضد تعریق - درایسول اکسترا

درمان تعریق کف دست با سرکه سیب

اگر شما هایپرهیدروزیس کف دست دارید، میتوانید از سرکه سیب به عنوان ضد تعریق طبیعی استفاده کنید. سرکه سیب با تنظیم سطح PH بدن تعریق کف دست را کاهش میدهد.

نحوه استفاده از سرکه سیب به عنوان ضد تعریق

دستان خود را به سرکه سیب آغشته کنید. به همین سادگی. برای اثر گذاری بهتر، قبل از خواب از سرکه سیب استفاده کنید، با این کار سرکه سیب تا صبح روز بعد جذب میشود و اثر گذاری بیشتری دارد.

همچنین میتوانید دو قاشق از سرکه سیب را در رژیم غذایی روزانه خود بگنجانید. برای بهتر کردن طعم سرکه سیب آنرا با عسل و آب و یا آب میوه ها مخلوط کنید و بنوشید.

جمع بندی

تعریق فرآیند طبیعی بدن برای تنظیم دما در زمان فعالیت و گرماست.اگر شما نیز از افرادی هستید که تعریق بیش از حد کف دست و رنج میبرید، توصیه میشود با مراجعه به پزشک متخصص از هایپرهیدروزیس کف دست جلوگیری کنید و یا با استفاده از روش های ساده و خانگی با این مشکل مقابله کنید. شما میتوانید با تماس با شماره 09196002767 و یا از طریق شبکه های اجتماعی از متخصصان درایسول به صورت رایگان مشاوره بگیرید.

فروشگاه درایسول

همین حالا سفارش دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.