تفاوت دئودورانت و ضد تعریق چیست؟

تفاوت دئودورانت و ضد تعریق

آنچه خواهید خواند...

تعریق بدن، یکی از عملکرد های طبیعی بدن در راستای سلامت بدن می باشد. اما این عمل میتواند در برخی مواقع، باعث خیس شدن لباس ها و تولید بوی بد شود. برای جلوگیری از این مشکل، روش های متفاوتی وجود دارد. از راحت ترین روش ها، استفاده از دئودورانت ها و ضد تعریق ها می باشد.

اما دانستن تفاوت دئودورانت ها و ضد تعریق ها، امر مهمی در زمان انتخاب و استفاده این دو محصول می باشد. در درایسول آکادمی تفاوت این دو محصول را برای شما شرح میدهیم.

درایسول - تفاوت دئودورانت و ضد تعریق

دئودورانت چیست؟

عرق بدن به خودی خود، بو و رنگ ندارد. علت تولید بوی بد عرق، وجود باکتری ها در سطح پوست هستند. نحوه کار دئودورانت ها به صورت مبارزه با این باکتری هاست. در واقع دئودورانت ها با ترکیبات الکل دار، از ایجاد این باکتری ها در سطح پوست جلوگیری میکنند و در نتیجه این عمل، بوی بد عرق به وجود نمی آید. در حقیقت دئودورانت ها ارتباطی با فرایند عرق کردن و غدد عرق ندارند. پس در نتیجه، حتی پس از استفاده از دئودورانت رطوبت و عرق رخ خواهد داد.

تشکیل دهنده های دئودورانت

ماده اصلی استفاده شده در دئودورانت ها آنتی باکتریال ها هستند. معمول ترین آنتی باکتریال مورد استفاده در دئودورانت ها، الکل می باشد. همچنین در دئودورانت ها مقادیری از جوش شیرین، زغال فعال و روغن نارگیل برای مقابله با باکتری ها و تولید بوی بد نیز موجود می باشد.

تشکیل دهنده های دیگر دئودورانت

  • نشاسته ذرت هیدرولیز شده
  • پروپیلن گلیکول
  • مواد معطر
  • ستیل الکل (هگزا کانول)
  • سیکلومتیکون
  • دایمتیکون

شما میتوانید دئودورانت ها را به صورت آنلاین بررسی و خرید کنید. خرید در دیجیکالا

درایسول - تفاوت دئودورانت و ضد تعریق

ضد تعریق چیست؟

ضد تعریق ها ترکیباتی هستند که شامل آلومینیوم کلراید هستند. نحوه کار این محصولات به طور کامل با دئودورانت ها متفاوت است. ضد تعریق ها با غیر فعال کردن غدد عرق، از عمل عرق کردن جلوگیری میکنند. به این معنا که در ناحیه مورد استفاده توقف یا کاهش عرق صورت می گیرد.

تشکیل دهنده های ضد تعریق

  • آلومینیوم کلروهیدرات
  • سولفات آلومینیوم
  • زیرکونیم

ضد تعریق ها بسته به ناحیه و میزان تاثیر گذاری و ماندگاری، متفاوت هستند. ضد تعریق مناسب میتواند در ناحیه زیر بغل،کف دست و پا، صورت و گردن و کشاله ران مورد استفاده قرار گیرد.

بررسی و خرید ضد تعریق ها در درایسول

درایسول - تفاوت دئودورانت و ضد تعریق

ضد تعریق یا دئودورانت؟

ضد تعریق در بیشتر اوقات روش مناسبی برای جلوگیری از عرق کردن بیش از حد یا هایپرهیدروز می باشد. اگر شما بیش از حد عرق میکنید و یا دچار اختلال هایپرهیدروزیس باشید، ضد عرق میتواند از بهترین روش های مقابله با عرق و بوی بد آن باشد. اما اگر شما به اندازه معمولی عرق میکنید، استفاده از دئودورانت گزینه ی مناسبی برای جلوگیری از بوی بد خواهد بود. برای اثر گذاری بهتر ضد عرق ها، بهتر است قبل از استفاده پوست را به خوبی بشوئید. بهترین زمان استفاده از ضد تعریق قبل از خواب می باشد.

به طور کلی هر دو محصول، روش مناسبی برای جلوگیری از بوی بد تعریق هستند. هر دو ماندگاری بالایی دارند . هر دو ساده و در دسترس هستند.

شما میتوانید برای اطلاعات بیشتر درباره این موارد، مقاله تعریق در درایسول آکادمی را مطالعه کنید

همچنین به مقاله روش های مقابله با تعریق بیش از حد در درایسول  سر بزنید.

برای مشاوره رایگان و اطلاعات بیشتر، میتوانید با متخصصان درایسول، تماس حاصل کنید.

فروشگاه درایسول

همین حالا سفارش دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.