درمان تعریق زیاد و انواع آن

درمان تعریق زیاد

آنچه خواهید خواند...

عوامل زیادی تعریق و فعالیت غدد عرق را افزایش می دهند. تعریق امری طبیعی در فعالیت های بدن هست که به طور کلی به سه نوع اصلی دسته بندی می شود. در درایسول آکادمی انواع تعریق و درمان های تعریق زیاد و هایپرهیدروزیس را برای شما شرح می دهیم.

انواع تعریق

تعریق بدن انسان انواع مختلفی دارد که در مواقع مختلف، توسط غدد مختلفی تولید می شود.
درایسول - درمان تعریق زیاد

تعریق گرمایی

متداول ترین نوع تعریق، تعریق گرمایی می باشد. این نوع عرق به دلیل تنظیم دما طبیعی بدن رخ میدهد. تعریق گرمایی توسط غدد اکرین که در سطح پوست تمام بدن وجود دارند تولید می شود. این فعالیت، فعالیتی مهم برای بدن به شمار می رود، چراکه تعریق گرمایی به خنک سازی و حفظ درجه حرارت بدن در حالت طبیعی کمک می کند.

هیپوتالاموس بخشی از مغز هست که به عنوان ترموستات بدن عمل می کند و تمام تغییر حرارتی را احساس می کند.اگر دمای بدن افزایش یابد، هیپوتالاموس سیگنال هایی برای فعال کردن مکانیسم خنک کردن بدن می فرستد. اگر این مکانیسم برای خنک کردن کافی نباشد، سیگنال های تولید عرق به غدد عرق ارسال می شود، که این عمل موثر ترین روش بدن برای تنظیم دما می باشد.
درایسول - درمان تعریق زیاد

تعریق احساسی

تعریق احساسی از متداول ترین انواع عرق می باشد. این عمل در پاسخ به محرک های احساسی مانند ترس، استرس، اضطراب و درد رخ می دهد. این نوع عرق می تواند در تمامی نواحی بدن ترشح شود. اما این نوع تعریق بیشتر در نواحی زیر بغل، کف دست و پا ها و پیشانی دیده می شود. برخلاف تعریق گرمایی، تعریق احساسی هیچ ارتباطی با تغییرات دمایی بدن ندارد.

این نوع از تعریق از اوایل زندگی و بلافاصله پس از تولد شروع می شود. نوزادان تعریق احساسی را در ناحیه کف دست و پا ها تجربه می کنند. تعریق احساسی در ناحیه زیر بغل، پس از بلوغ شروع می شود.

درایسول - درمان تعریق زیاد

تعریق چشایی

این نوع عرق با خوردن یا نوشیدن تولید می شود به صورتی که پس از مصرف، غدد شروع به فعالیت می کنند. این نوع تعریق بیشتر در نواحی صورت، سر و گردن دیده می شود و معمولا با خوردن غذاهای تند ایجاد می شود.

این تعریق به دو روش صورت می گیرد

بلع غذا باعث افزایش متابولیسم بدن می شود و در نتیجه بدن گرم می شود، سپس طی این فرایند بدن خنک می شود.

مواد غذایی پر ادویه و تند با تحریک و به وجود آوردن گیرنده های شیمیایی خاص باعث واکنش خنک کننده انعکاسی می شوند و به این صورت تعریق ایجاد می کنند.

درمان تعریق زیاد

درمان تعریق زیاد و هایپرهیدروزیس روش های متفاوتی از جمله روش های موقت، دائم و درمان های خانگی دارد. در اینجا،برخی از این روش ها را شرح میدهیم.
درایسول - درمان تعریق زیاد

درمان تعریق با دارو ها

دارو های متعددی برای کنترل تعریق زیاد و هایپرهیدروزیس وجود دارد. این دارو ها با جلوگیری از تحریک غدد، به صورت سیستماتیک عرق را محدود می کنند.

این دارو ها برای افراد هایپرهیدروز، به خصوص هایپرهیدروزیس صورت تجویز می شود.

درمان دائم تعریق زیاد

در روش های درمان دائم غدد تعریق با متد های متفاوت غیر فعال می شوند. این روش های درمان عرق زیاد، شامل روش هایی مانند بوتاکس، جراحی و میرادرای هستند.

برای اطلاعات بیشتر در باره این روش ها مقاله روش های مقابله با هایپرهیدروزیس را در درایسول مطالعه کنید.

درمان خانگی تعریق

روش های خانگی، ساده، در دسترس و مقرون به صرفه هستند. استفاده از جوش شیرین، سرکه سیب و ضد تعریق ها از نمونه های درمان های موقت و در دسترس به شمار می رود.

برای آشنایی بیشتر با نحوه استفاده و اثر گیری از این روش ها به مقاله تعریق کف دست درایسول سر بزنید.

همچنین این مقاله را در درایسول کانادا مطالعه کنید.

فروشگاه درایسول

همین حالا سفارش دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.