ضد تعریق کف دست و پا + 5 روش موثر درمان عرق کف دست و پا

ضد تعریق کف دست و پا

آنچه خواهید خواند...



ضد تعریق کف دست یکی از پر استفاده ترین روش های درمان عرق کف دست و پا به شمار میرود. چرا که بر خلاف بسیاری از روش های درمان عرق دست که بسیار پر هزینه، زمان بر، سخت و گاها دردناک هستند، ضد تعریق ها با هزینه بسیار کمتر از روش های دیگر به راحتی در دسترس بوده و اثر بخشی بسیار بالایی نیز دارند و به دلیل همین مزیت های خود در سراسر نقاط جهان شده شناخته شده و مورد استفاده هستند.

در این مقاله با ضد عرق دست و چند روش ساده دیگر  برای درمان عرق دست و نکاتی در همین زمینه آشنا می شویم.


وقت کافی برای خواندن این مطلب ندارید؟ میتوانید به پادکست صوتی این مقاله گوش کنید.

تعریق کف دست از مشکلاتی هست که خیلی از افراد با آن سر و کار دارند و این امر تبدیل به امری آزار دهنده و مزاحم در بسیاری از کارهای روزمره شده و همچنین در رویداد های اجتماعی باعث کاهش اعتماد به نفس می شود.

این تعریق می تواند به دلایل مختلفی رخ دهد. روش های مختلفی برای درمان تعریق کف دست وجود دارد، در این مقاله از درایسول برخی از بهترین و ساده ترین روش ها را برای شما شرح می دهیم و به علت های تعریق بیش از حد کف دست و پا، ضد تعریق مناسب برای کف دست و روش های دیگر جلوگیری و درمان عرق کف دست می پردازیم.

درایسول - درمان تعریق کف دست و پا

علائم تعریق زیاد دست

چطور میتوان تعریق بیش از حد را از تعریق نرمال و عدی تشخیص داد؟ آیا هر میزان تعریقی، تعریق بیش از حد است؟

در پاسخ به این سوالات باید گفت که میزان تعریق در نواحی و شرایط مختلف متفاوت است. به عنوان مثال کسی که در یک شهر گرمسیر سکونت دارد بیشتز از کسی که در نواحی سردسیر زندگی می کند عرق میکند. یا کسی که در طول روز بیشتر تحرک دارد و یا ورزش میکند تعریق بیشتری را تجربه خواهد کرد. پس معیار سنجش تعریق زیاد یا کم به شرایطی مانند آب و هوا، فعالیت های فیزیکی و … هر شخص بستگی دارد.

با این حال میتوان گفت اگر علائم زیر را دارید احتمالا مشکل تعریق بیش از حد دارید و توصیه می شود برای بررسی و تشخیص مشکل به پزشک متخصص مراجعه کنید.

  • تعریق آنقدر زیاد است که برنامه روزمره شما را مختل میکند
  • عرق کردن باعث ناراحتی عاطفی یا کناره گیری اجتماعی می شود
  • شما ناگهان بیشتر از حد معمول شروع به عرق کردن می کنید
  • شما بدون هیچ دلیلی عرق شبانه را تجربه می کنید
  • در ناحیه دست آنقدر عرق میکنید که دستانتان خیس می شود
  • در شرایط مختلف در بین دوستان و آشنایان بیشتر از همه عرق میکنید

علت ها و دلایل اصلی تعریق کف دست و پا

قبل از بررسی دلایلی که تعریق کف دست را افزایش می دهند، باید توجه داشت که تعریق امری طبیعی در میان فعالیت های بدن به شمار می رود و همه اقزاد یدون استثنا عرق می کنندو با این حالا شدت تعریق در افراد با توجه به عوامل و شرایط متفاوت، تغییر می کند.

بدن ما دارای 4 میلیون غده عرق در سطح پوست می باشد. زمانی که فعالیت، استرس و عوامل دیگر باعث افزایش دمای بدن می شود، غدد عرق شروع به فعالیت می کنند و با تعریق، دمای بدن را کاهش داده و تنظیم می کنند. اما عرق کردن بیش از حد یا عرق کردن بی دلیل کف دست و پا، می تواند امری مزاحم باشد.

ضد تعریق کف دست

عواملی که تعریق کف دست را افزایش می دهند

گفته شد که تعریق امری طبیعی است. اما باید در نظر داشته باشید که میزان تعریق هر شخص (بیش یا کمتر از حد تعریق کردن) و ناحیه تعریق در طول روز به دلایل مختلفی بستگی دارد.

اگر در نواحی غیر معمول مانند کف دست و پا بیش از حد و بدون دلیل مشخص عرق می کنید باید عواملی مانند رژیم غذایی، فعالیت بدنی، دمای محیط، استرس و اضطراب و موارد دیگر مانند اختلالات خاص و یا بیماری های احتمالی را نیز مورد بررسی قرار دهید.

در اینجا با برخی از عواملی که تعریق را افزایش می دهند آشنا می شویم.

وجود اختلال هایپرهیدروز

هایپرهیدروز کف دست و پا یکی از رایج ترین علل تعریق بیش از حد در ناحیه کف دست و پا به شمار می آید. اختلال هایپرهیدروز به معنای تعریق بیش از حد در نواحی مختلف بدن است که دلیل و علت مشخص شده ای ندارد. هایپرهیدروز نشان دهنده یک بیماری زمینه ای نیست و هنوز دلیل قطعی برای تعریق بیش از حد در این اختلال وجود ندارد.

با این حال گفته می شود که در هایپرهیدروز عرق بیش از حد به دلیل ضعف غدد عرق در دریافت پیام های عصبی برای کاهش و توقف عرق رخ میدهد. به این ترتیب با شروع تعریق و کاهش دمای یک ناحیه، غدد عرق پیام توقف تعریق را به سختی دریافت میکنند و یا دریافت نمیکنند که نتیجه آن عرق کردن زیاد و بدون دلیل است.

رژیم غذایی و عرق کف دست

برخی از مواد غذایی تعریق کف دست را افزایش می دهند. برخی از این موارد عبارت اند از :

  • سیر
  • پیاز
  • کافئین
  • الکل
  • غذا های تند و پر ادویه

استعمال دخانیات

با ورود نیکوتین به خون، اعصاب بدن تحریک می شوند و همین امر ممکن است باعث تحریک اعصاب غدد عرق شود و در نتیجه تعریق بیش از حد کف دست ها صورت گیرد.

استرس و تعریق زیاد

استرس باعث افزایش جریان خون و ترشح آدرنالین می شود و به سبب همین امر تعریق افزایش می یابد.

هورمون ها و بیماری ها

عدم تعال هورمون ها می تواند از دلایل عرق کردن زیاد کف دست ها باشد. به علاوه این ها، وجود برخی بیماری ها مانند دیابت نیز میتواند دلیل افزایش تعریق باشد. موارد زیر برخی از این موارد هستند.

  • اختلالات تیروئید
  • دیابت
  • سرطان پروستات
  • دیابت
  • یائسگی
  • قند خون پایین
  • حمله قلبی
  • مشکلات سیستم عصبی
  • عفونت ها

در نظر داشته باشید که اگر به دلیل وجود اختلالات و بیماری ها بیش از حد عرق میکنید احتمالا علائم دیگری نیز از بیماری دارید و تعریق تنها نشان دهنده وجود بیماری نیست.

لازم به ذکر است که تعریق بیش از حد همیشه به معنای وحود این بیماری ها نمی باشد. اگر بیش از حد عرق میکنید، برای اطمینان از سلامت فعالیت غدد بدن و تعادل هورمون ها، به پزشک متخصص مراجعه کنید.

تعریق کف دست ارثی

اگرچه عرق همیشه نشان دهنده یک مشکل جدی نیست، ممکن بسیاری از افراد حتی با داشتن تعریق خفیف در ناحیه دست نگران و مضطرب شوند. اگر در ناحیه دست بدون هیچ دلیل و عاملی عرق میکنید باید بدانید که ممکن است عرق زیاد کف دست به صورت ارثی در خانواده شما وحود داشته باشد.

با این حال توصیه می شود برای پیشگیری و جلوگیری از مشکلات احتمالی حتما به پزشک متخصص مراجعه کنید

درایسول - درمان تعریق کف دست و پا

اگر در نواحی دیگر نیز زیاد عرق می کنید، می توانید پس از بررسی عوامل و شرایط، با استفاده از ضد تعریق صورت و یا ضد تعریق زیر بغل از تعریق در این نواحی نیز جلوگیری کنید.

ضد تعریق کف دست و پا

ضد تعریق ها یکی از راهکار های شناخته شده و موثر در زمینه جلوگیری از عرق و بوی بدن به شمار می روند. همانطور که می دانید ضد عرق ها انواع متفاوتی دارند و هر کدام برای ناحیه خاصی مورد استفاده قرار می گیرند. با استفاده از ضد تعریق مناسب کف دست و پا، می توان به سادگی از تعریق در این نواحی جلوگیری کرد.

ضد تعریق چیست و چطور عمل میکند؟

ضد تعریق ها محصولاتی هستند که با ترکیلات ویژه خود از فعالیت غدد عرق جلوگیری میکنند. در نظر داشته باشید که ضد تعریق ها با دئودورانت ها و اسپری های ضد تعریق های رایج تفاوت دارند.

تفاوت ضد تعریق ها و مام، دئودورانت ها و اسپری های بدن در این است که دئودورانت ها معمولا خاصیت جلوگیری و درمان تعریق ندارند و تنها از بوی بد عرق در نایحه زیر بغل جلوگیری میکنند. در حقیقت دئودورانت ها و محصولات مشابه دارای مواد خوشبویی هستند که پس از تعریق با عرق ترکیب شده و در نتیجه از بوی بد بدن جلوگیری میکنند.

بر خلاف دئودورانت ها، ضد تعریق ها از فعالیت غدد عرق و ترشح عرق در ناحیه مورد استفاده جلوگیری میکنند و به این ترتیب نه عرقی رخ می دهد و نه بوی بد بدن ایجاد می شود. جالب است بدانید که ضد عرق ها از در واقع دارای بو و رنگ نیستند.

ضد تعریق کف دست و پا درایسول

ضد تعریق درایسول از شناخته شده ترین ضد تعریق ها در سطح جهان می باشد. ضد تعریق اکسترا Extra Strength مناسب برای جلوگیری از تعریق در نواحی کف دست و پا، زیر بغل، سینه و … است و با یک بار استفاده از آن تا 7 روز از تعریق کف دست آسوده خواهید بود.

بررسی، مشاوره رایگان و خرید ضد تعریق

روش های دیگر درمان عرق کف دست و پا

روش های متفاوتی برای درمان و کاهش تعریق دست و پا ها و نواحی دیگر بدن وجود دارد، روش های درمان عرق کف دست شامل روش های موقت، و دائمی هستند.

روش های موقت، اثر گذاری سریع دارند و به سادگی در دسترس هستند. بسیاری از این روش ها در خانه نیز قابل استفاده هستند.

بوتاکس کف دست

یکی از روش ها برای مقابله با هایپرهیدروز،  تزریق آمپول های بوتاکس می باشد. در این روش، با استفاده از سم بوتولونیوم، از تحریک شدن غدد عرق جلوگیری می شود. در صورت استفاده صحیح توسط پزشک متخصص، این راهکار ضرر و عارضه جانبی ندارد.

نکته مهم درباره درمان عرق کف دست و پا با بوتاکس این است که با تزریق بوتاکس، 5 الی 6 ماه بدون تعریق در ناحیه کف دست خواهید بود و پس از آن نیاز به تزریق مجدد می باشد.

درایسول - ضد تعریق کف دست و پا

درمان تعریق کف دست و پا با یونتوفورزیس

یونتوفورزیس یک دستگاه پزشکی با جریان الکتریکی ملایم است که برای درمان تعریق بیش از حد مورد استفاده قرار می گیرد. در زمان درمان با یونتوفورزیس قسمتی از بدن در آب غوطه ور می شود.

جریان یونتوفورزیس اغلب به دست ها، پاها یا زیر بغل منتقل می شوند تا به طور موقت غدد عرق شما را مسدود کنند. برخی از افراد در حین این عمل کمی احساس سوزن سوزن شدن می کنند. اما جریان الکتریکی یونتوفورزیس آنقدر قوی نیست که به شما شوک وارد کند.

درمان عرق کف دست و پا در خانه

استفاده از بسیاری از محصولات موجود در خانه می توان راهکار مناسبی برای کاهش نسبی عرق بیش از حد کف دست و پا و یا نواحی دیگر بدن باشد. این روش ها اغلب در خانه قابل اجرا هستند و مواد اولیه این روش ها اغلب در خانه ها یافت می شود.
درایسول - درمان تعریق کف دست و پا

درمان تعریق دست ها با گیاهان

با استفاده از برگ گیاه مریم گلی، در غذا ها و یا استفاده به صورت دمنوش مریم گلی میتوانید تعریق را تا حدی کاهش دهید. همچنین با قرار دادن  برگ مریم گلی در کف دست ها و قرار دادن دست ها در آب میتوان از این گیاه برای جلوگیری از عرق کف دست استفاده کرد.

ضد تعریق درایسول - درمان عرق کف دست

نشاسته ذرت

استفاده از نشاسته ذرت یکی از روش های موثر برای کنترل و درمان عرق کف دست می باشد. استفاده از این ماده بسیار ساده است و اکثراً در خانه موجود است. فقط کافیست دست ها را به نشاسته ذرت آغشته کنید.

درایسول - ضد تعریق کف دست

لیمو

برای کنترل و جلوگیری از تعریق با استفاده از لیمو، دو راه وجود دارد.

پوست لیمو و پرتقال را برداشته و خشک کنید. بعد از اینکه سخت و شکننده شدند ، آنها را پودر کنید. سپس دست و پا ها را به پودر تولید شده آغشته کنید.

آب لیمو را با نمک مخلوط کرده و روی دستان خود بمالید. بعد از خشک شدن ، آن را بشویید

منبع : Mayoclinic , healthline , Sweathelp

فروشگاه درایسول

همین حالا سفارش دهید

7 نظر در “ضد تعریق کف دست و پا + 5 روش موثر درمان عرق کف دست و پا

  1. محمد گفت:

    واقعا لذت بردم

    1. نویسنده درایسول گفت:

      با عث افتخاره

  2. مجتبی گفت:

    خیلی مطلب خوبی بود

    1. نویسنده درایسول گفت:

      سپاس

        1. پشتیبان درایسول گفت:

          سپاس

  3. منصور گفت:

    خیلی این مقاله به دردم خورد
    خسته نباشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.