عرق بدن چطور تولید می شود؟

عرق بدن

آنچه خواهید خواند...

عرق مایعی شفاف و نمکی است که توسط غدد عرق موجود در پوست تولید و ترشح می شود.تعریق مکانیسم طبیعی بدن برای خنک کردن بدن می باشد. غدد عرق در سراسر پوست قرار دارند اما عمدتاً زیر بغل و روی پاها و کف دست خود عرق صورت می گیرد. وقتی عرق ترشح شده در سطح پوست با باکتری های موجود روی پوست ترکیب شود ، باعث ایجاد بوی بد عرق می شود.

درایسول - تعریق چیست؟

چطور عرق میکنیم؟

زمانی که مغز سیگنال های تعریق را به دلیل بالا بودن دمای بدن ارسال می کند، عرق وارد غدد تعریق می شوند و با تبخیر عرق و خروج آن از پوست، دمای بدن کاهش می یابد و همین عمل باعث خنک شدن بدن می شود. غدد عرق در طول روز می تواند تا 14 لیتر عرق از بدن خارج کنند. عرق کردن یک امر غیر ارادی هست و توسط سیستم عصبی بدن کنترل می شود.

غدد تعریق متفاوتی در بدن ما وجود دارند، در اینجا با دو نوع شناخته شده از این غدد آشنا می شویم :

  • غدد اکرین : این غدد بلافاصله بعد از تولد فعال می شوند و بیشترین میزان عرق در بدن را تولید می کنند.
  • غدد آپوکرین : این غدد بزرگ تر از غدد اکرین هستند و در نواحی زیر بغل، سینه و کشاله ران قرار دارند.
  • عرق ترشح شده توسط این غدد، با بوی بدن مرتبط هست. این غدد در زمان بلوغ فعال می شوند و بیشتر در ناحیه زیر بغل قرار گرفته اند.

عرق بدن ما شامل چه موادی هست؟ به مقاله عرق بدن از چه چیزی درست میشه؟ سر بزنید تا با تشکیل دهنده های عرق و نکاتی درباره کاهش دهنده ها و افرایش دهنده های عرق و بوی بد آن آشنا شوید.

چرا زیاد عرق میکنیم؟

تعریق زیاد در مواقعی که ورزش میکنید، محیط گرم است، اضطراب دارید و یا تب دارید امری طبیعی به شمار می رود. چرا که در این زمان ها دمای بدن بالا رفته و بدن شروع به تعریق میکند تا با این عمل اندام ها را خنک نگه دارد.

مبتلا بودن به برخی بیماری ها نیز میزان عرق را افزایش می دهد.

مقاله وبسایت تابناک را درباره عرق بدن مطالعه کنید.

درایسول - تعریق چیست؟

هایپرهیدروز یا تعریق بیش از حد

تعریق بیش از حد یا همان هایپرهیدروز اختلالیست که در آن شخص بیش از حد و بدون دلیل مشخص مانند گرما، استرس و یا فعالیت هایی نظیر ورزش کردن عرق می کند. علل این اختلال مشخص و شناخته شده نیست اما گفته می شود این اختلال به دلیل نقص غدد عرق هنگام دریافت پیام توقف عرق صورت می گیرد.

درایسول - تعریق چیست؟

دلیل عرق کردن چیست؟

زمانی که دمای بدن به دلایل مختلف بالا می رود، دستور شروع تعریق صادر می شود تا با تولید و ترشح عرق در سطح پوست توسط غدد عرق دمای بدن کاهش یافته و تنظیم شود. البته فعالیت غدد عرق به دلایل دیگری نیز رخ میدهد. اختلال هایپرهیدروز و یا مبتلا بودن به بیماری های تیروئید و اختلالات سیستم عصبی نمونه هایی از عواملی هستند که میتوان باعث افزایش عرق بدن شود.

به مقاله چرا عرق میکنیم؟ سر بزنید تا با دلایل عرق و تشکیل دهنده های عرق آشنا شوید.

درایسول - تعریق چیست؟

درمان عرق زیاد

روش های متفاوتی برای درمان عرق زیاد در نواحی مختلف وجود دارد. شاید شما هم از افرادی باشید که در ناحیه زیر بغل و یا کف دست و پا، صورت و گردن، و در نواحی دیگر مانند سینه تعریق کنید. برای درمان عرق بیش از حد در نواحی مختلف روش هایی وجود دارد. برخی از این روش ها ساده و در دسترس هستند. اما دسته دیگر این روش ها ممکن است پر هزینه باشند.

چه روش هایی برای درمان عرق کف دست و پا وحود دارد؟ در مقاله درمان تعریق زیاد کف دست و پا مطالعه کنید.

برای درمان تعریق زیر بغل چه راهکاری وجود دارد؟ در مقاله درمان عرق زیر بغل مطالعه کنید

منبع : medlineplus

فروشگاه درایسول

همین حالا سفارش دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.