چرا در روز های سرد هم عرق میکنیم!؟

ضد تعریق قوی درایسول

آنچه خواهید خواند...

قطعا تعریق با تغییر فصول متوقف نمی شود، اما چرا بعضی از افراد در فصول سرد سال هم تعریق زیادی دارند؟ مگر تعریق مکانیسم طبیعی بدن برای تنظیم دما و خنک کردن اندام ها نیست؟ پس چطور در فصول سرد هم زیاد عرق میکنیم؟

اگر شما هم در فصول سرد سال زیاد عرق می کنید، در ادامه با درایسول همراه باشید…

ممکن است بسیاری از ما در زمستان نیز فعالیت های فیزیکی سنگین داشته باشیم و یا ورزش کنیم، در این شرایط عرق کردن کاملا طبیعی و عادی است، چرا که در این زمان بدن ما به دلیل فعالیت های متعدد گرم میشود و در نتیجه تعریق رخ می دهد. جالب است بدانید که بسیاری از افراد بدون انجام فعالیت های فیزیکی نیز در زمستان زیاد عرق می کنند!

درایسول - تعریق زیاد در زمستان

چرا عرق می کنیم؟

قبل از بررسی علل تعریق زیاد در زمستان، بهتر است دلایل اصلی و عواملی که باعث عرق کردن می شوند را بشناسیم…

باید بدانید که انسان در سراسر پوست خود بی از 4 میلیون غده عرق دارد، زمانی که اندام ها به دلایل مختلف مانند بودن در یک اتاق گرم، ورزش کردن، پوشیدن لباس های زمستانی و … گرم می شوند، دستور شروع تعریق برای کاهش دما و خنک کردن بدن صادر می شود. به این ترتیب غدد عرق موجود در سراسر پوست پیام تعریق را دریافت می کنند و شروع به تبخیر مایع عرق در سطح پوست می کنند که این امر منجر به خنک شدن بدن می شود.

بر خلاف باور ها تعریق سموم بدن را دفع نمی کند!

نکته مهمی که باید درباره تعریق بدانید این است که تعریق از 99 درصد آب تشکیل شده و 1 درصد باقی مانده آن، نمک، پروتئین، آمونیاک و مقادیر بسیار کمی از مواد دیگر است. بر خلاف باور ها، عرق کردن، روش طبیعی بدن برای کاهش دمای اندام ها و ایمن نگه داشتن بدن در گرماست.

درایسول - چرا در زمستان عرق می کنیم؟

تعریق زیاد در زمستان

به علاوه مواردی که ذکر شد ممکن است در شرایط دیگری نیز غدد عرق در نواحی مختلف تحریک شده و تعریق صورت گیرد. به عنوان مثال ترشح هورمون ها در شرایط مختلف، بالا رفتن سطح آدرنالین در مواقع هیجانی، استرس و … می تواند از عوامل تشدید کننده فعالیت غدد عرق باشد که نتیجه آن تعریق بیشتر است.

شاید با شنیدن کلمه آدرنالین به فکر موقعیت های خطرناک، هیجانی یا استرس زا باشید، اما در نظر داشته باشید که سطح هورمون های مختلف در بدن می تواند به سادگی تغییر کند و همیشه نیازمند حضور در یکی از این موقعیت ها نیست. به عنوان مثال ممکن است با تغییر برنامه غذایی شما و یا حذف یک وعده غذایی این تغییرات رخ دهد.

جالب است بدانید خوردن بعضی از مواد غذایی نیز می تواند بر شدت و حتی بو بد عرق تاثیرگذار باشد. میتوانید در مقاله “پرهیز غذایی برای کاهش تعریق” غذا ها و عوامل تاثیر گذار بر تعریق را پیدا کنید.

تغییر در برنامه روزمره

عرق کردن در زمستان امری رایج است. چرا که در این زمان ممکن است برنامه روتین و روزانه شما به دلایلی مانند سرما، خوراکی های فصل، تغییر برنامه ورزشی به دلیل سرد بودن هوا و عوامل دیگر تغییر کند.

به علاوه این ها، اگر شما در فصول گرم سال نیز بیش از حد عرق می کنید، ممکن است شما اختلال تعریق بیش از حد و بدون دلیل یا به اصطلاح هایپرهیدروز داشته باشید.

هایپرهیدروز چیست؟

هایپرهیدروز در واقع اختلالیست که در آن غدد عرق توانایی دریافت پیام های عصبی برای توقف تعریق را ندارند. به این ترتیب بعد از شروع تعریق و خنک شدن اندام ها، غدد عرق پیام توقف عرق را دریافت نمی کنند و در نتیجه این اختلال تعریق بیش از حد لازم رخ می دهد.

میتوانید با بررسی و تحقیق بیشتر در این باره، علل تعریق زیاد در زمان های مختلف را پیدا کرده و به دنبال راهکاری برای جلوگیری از آن باشید.

درایسول - تعریق در زمستان

جلوگیری از تعریق در زمستان

برای کنترل و کاهش تعریق در فصول سر سال میتوانید به روش های مختلف جلوگیری از تعریق مراجعه کنید. استفاده از ضد تعریق ها، روش های خانگی و ساده، درمان تعریق با بوتاکس و … نمونه هایی از این روش ها هستند.

همچنین می توانید با مراجعه به مقاله “جلوگیری از تعریق در زمستان” در وبسایت درایسول، به بررسی بیشتر تعریق زمستانی بپردازید و راهکار ساده برای جلوگیری از آن را پیدا کنید.

فروشگاه درایسول

همین حالا سفارش دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.