چرا موقع ورزش کردن زیاد عرق می کنیم؟ + راهکار های جلوگیری از عرق در باشگاه

چرا موقع ورزش کردن زیاد عرق می کنیم؟

آنچه خواهید خواند...

تعریق یک امر طبیعی است. عرق کردن در واقع دمای اندام ها را متعادل می کند به ویژه در زمان هایی که دمای محیط و بدن به دلایل مختلف بالا باشد. پس در نتیجه تعریق در زمان ورزش کردن نیز امری طبیعی به شما می آید اما بسیاری از افراد آن را آزار دهنده و مزاحم میدانند و حتی میتوان گفت که تعریق موقع ورزش کردن در بسیاری از مواقع باعث خجالت و کاهش اعتماد به نفس نیز باشد.

در ادامه به شما چند راهکار ساده برای جلوگیری از ظاهر بد تعریق در موقع ورزش و نکاتی در این باره را به شما معرفی می کنیم…

درایسول - تعریق در موقع ورزش

از حوله استفاده کنید

اگر در زمان ورزش کردن و فعالیت های بدنی دیگر زیاد عرق می کنید میتوانید از یک یا دو حوله تمیز برای جذب عرق استفاده کنید. به این ترتیب هم در ظاهر تعریق در موقع ورزش دیده نمی شود و هم دیگر امری مزاحم و آزار دهنده نیست.

با قرار دادن یک حوله بر روی شانه و گردن در موقع ورزش کردن، میزان قابل توجهی از عرق را جذب می کند و ویژگی مثبت آن این است که به آسانی قابل تشخیص و دیده شدن نیست.

همچنین لباس های تیره نیز میتوان برای مخفی کردن لکه تعریق مفید باشد.

درایسول - تعریق در موقع ورزش

دوش بگیرید

تمیز بودن بدن به معنای نبود باکتری ها در سطح پوست است. به این ترتیب با تمیز نگهداشتن بدن میتواند از بوی بد عرق در هنگام ورزش کردن جلوگیری کند. توصیه می شود قبل و بعد ورزش کردن دوش بگیرید.

لباس ها را تمیز نگه دارید

لباس های ورزش شما همیشه در معرض تکثیر باکتری ها هستند. چون که با تعریق و خیس شدن لباس ها و عدم شست و شوی آن ها میتواند محیط خوبی برای رشد باکتری ها باشد.

پس تمیز بودن لباس ها می تواند در جلوگیری از بوی بد عرق در هنگام ورزش به شما کمک کند.

از ضد تعریق یا دئودورانت استفاده کنید

با استفاده از یک ضد تعریق مناسب، می توان تعریق در نواحی مختلف در موقع ورزش کردن و در باشگاه را تا حد زیادی کاهش دهد و یا متوقف کرد.

همچنین استفاده از یک دئودورانت خوب میتواند از ایجاد بوی بد عرق برای چندین و چند ساعت جلوگیری کرد.

تفاوت ضد تعریق و دئودورانت چیه؟

جمع بندی

همه افراد عرق می کنند به ویژه در زمان ورزش کردن! با رعایت نکاتی که ذکر شد میتوان به مقدار قابل توجهی از جلب توجه لکه های عرق و بوی بد آن در زمان ورزش کردن جلوگیری کرد.

البته توجه داشته باشید که اگر در همه مواقع و حتی بدون ورزش کردن عرق می کنید، می تواند به دلایل متفاوتی باشد. درمان تعریق بیش از حد روش های متفاوتی دارد. با بررسی و مشاوره میتواند تعریق بیش از حد را کنترل کرد.

منبع : SweatOff , Healthline

فروشگاه درایسول

همین حالا سفارش دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.