تفاوت مام و اسپری عرق

تفاوت مام و ضد تعریق

آنچه خواهید خواند...

درایسول - تفاوت مام و اسپریبدن انسان دارای 4 میلیون غده تعریق در سراسر پوست می باشد. با تحریک این غدد در مواقع فعالیت، گرما و یا استرس مایع درون این غدد تبخیر شده و از پوست خارج می شود. طی این فرایند، عرق کردن صورت می گیرد. همه ما عرق می کنیم و اکثر ما مشکلاتی مانند بوی عرق و یا تعریق بیش از حد را تجربه کرده ایم.

شاید شما هم جز افرادی باشید که به دنبال راهکاری برای رهایی از این مشکلات هستند. از بهترین و ساده ترین راه های مقابله با عرق کردن و بوی بد عرق، استفاده از مام ها و اسپری ها هستند. اما دانستن تفاوت این دو در موقع انتخاب و استفاده، امر مهمی محسوب می شود.

چرا عرق می کنیم؟

عرق کردن امری طبیعی در میان فعالیت های بدن هست. طی این فرایند بدن ما از بالا رفتن بیش از حد دمای اندام ها جلوگیری می کند. تعریق در واقع سیستم تنظیم دمای بدن ما محسوب می شود. ممکن است تعریق به دلیل عواملی مانند برخی از بیماری ها، افزایش یابد. در این صورت عرق کردن می تواند امری آزار دهنده باشد و در مواقعی باعث کاهش اعتماد به نفس شود. روش های متفاوتی برای جلوگیری و درمان تعریق بیش از حد وجود دارد.

از مرسوم ترین روش ها استفاده از مام، دئودورانت، اسپری ها و ضد تعریق ها هستند. سوال مطرح این هست که کدام یک از این محصولات بهترین انتخاب برای شما هستند؟ در این مقاله از درایسول تفاوت مام و اسپری را شرح می دهیم.

درایسول - تفاوت مام و اسپری

مام زیر بغل چیست؟

دئودورانت ها(بوزدا ها) ترکیباتی هستند که با رایحه خاص خود، با عرق ترکیب شده و از بوی بد عرق جلوگیری می کنند. در اکثر مام ها آلومینیوم استفاده نشده پس در نتیجه به سبب همین امر، مام ها باعث کاهش فرایند عرق نمی شوند و فقط رایحه خوبی ایجاد می کنند.

رول ضد تعریق و استیک ضد تعریق

مام ها بر اساس جنس مواد مورد استفاده، به دو نوع رول و استیک تقسیم می شوند. در نوع رول موادی که سطح پوست را پوشش می دهند به صورت مایع هستند. درصورتی که مام به صورت جامد باشد، به آن استیک یا مام صابونی گفته می شود.

مام صابونی به علت ایجاد حس خشک بودن، برای افرادی که تعریق بیش از حد دارند مناسب تر است.
درایسول - تفاوت مام و اسپری

اسپری ضد تعریق

اسپری های زیر بغل مانند مام ها بوزدا هستند و عموماً باعث توقف عرق نمی شوند. اما در بسیاری از این نوع از بوزدا ها، از آلومینیوم استفاده می شود و همین امر باعث می شود که اسپری ها سطح پوست و روزنه های عرق را پوشش دهند که همین عمل باعث کاهش عرق می شود. همچنین اسپری ها با بوی خوبی که دارند باعث جلوگیری از بوی بد عرق می شوند.
درایسول - تفاوت مام و اسپری

انتخاب مام یا اسپری ضد تعریق!

هر دوی این محصولات روش مناسبی برای مبارزه با بوی بدن هستند. اسپری های ضد تعریق یک دارو محسوب می شوند. چرا که این محصولات حاوی آلومینیوم هستند و باعث مسدود شدن منافذ غدد تعریق می شوند.

انتخاب مام یا اسپری به ترجیح شخصی شما بر می گردد. همچنین باید میزان عرق را در این انتخاب، مورد بررسی و معیار انتخاب قرار دهید. اگر شما از افرادی هستید که تعریق کم یا معمولی دارند، بوزدا ها انتخاب مناسبی برای شما هستند. اما اگر شما از افرادی هستید که بیش از حد عرق می کنید، اسپری ها انتخاب مناسب تری برای به شمار می روند.

روش های متفاوتی برای مقابله با تعریق بیش از حد و بوی بدن وجود دارد. ضد تعریق ها از بهترین روش های مقابله با هایپر هیدروزیس هستند. کارکرد این محصولات با اسپری ها و دئودورانت ها متفاوت است.

برای اطلاعات بیشتر درباره ضد تعریق ها، مقابله با تعریق بیش از حد(هایپر هیدروزیس) به درایسول آکادمی سر بزنید.

فروشگاه درایسول

همین حالا سفارش دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.