ارتباط تعریق و سلول های بنیادی + تعریق و بهبود زخم ها

تعریق و بهبود زخم

آنچه خواهید خواند...

بسیاری از وبسایت های معتبر جهانی بر این باورند که از غدد عرق بدن میتوان سلول های بنیادی به دست آورد، که می تواند به ویژه برای بهبود زخم مورد استفاده قرار گیرد.

گفته میشود که این مسئله اخیرا توسط موسسه فراونهوفر برای بیوتکنولوژی دریایی EMB در لوبک در یک پروژه تحقیقاتی کشف شده است.

ارتباط سلول های بنیادی و تعریق

بر خلاف سایر سلول های بدن سلول های بنیادی توانایی تبدیل شدن به هر بافت بدن را دارند و به سبب همین توانایی، سلول های بنیادی به ویژه برای بهبود زخم و به دست آوردن بافت جدید مناسب هستند. همچنین این سلول ها برای بازسازی سلول های بیمار یا از دست رفته نیز مناسب هستند.

نکته مهم دیگر درباره سلول های بنیادی این است که آن ها توسط بدن دفع نمیشوند.

سلول های بنیادی و غدد عرق

در گذشته، سلول‌های بنیادی عمدتاً از مغز استخوان یا خون تولید می‌شدند، و حالا با این کشف جدید درباره سلول های بنیادی و ارتباطشان با غدد عرق، چشم اندازهای جدیدی را برای زیست شناسان، پزشکان و بیماران باز می کند.

ویژگی مثبت سلول های بنیادی غدد عرق این است که دسترسی به آنها آسان تر است.

آیا تعریق بیش از حد امری مفید است؟

بدون در نظر گرفتن این کشفیات جدید، باید گفت که تعریق امری طبیعی و لازم برای بدن است. چرا که بدن با تعریق دمای متناسب اندام ها را کنترل می کند و از گرم شدن بدن جلوگیری میکند.

اما اگر بیش از حد عرق میکنید، ممکن است به دلایل مختلفی مانند هایپرهیدروز و یا برخی از بیماری ها باشد. در این شرایط با مراجعه به پزشک متخصص و تحقیق و بررسی میتوانید به فکر درمان تعریق بیش از حد زیر بغل و یا نواحی کف دست و پا و … باشید.

آشنایی بیشتر با اختلال تعریق بیش از حد یا هاپیرهیدروز 

اثبات بهبود زخم ها با تعریق

دکتر ری رئیس موسسه فراونهوفر برای بیوتکنولوژی دریایی EMB توانست تأثیر مثبت چگونگی پشتیبانی و تسریع بهبود زخم را از سلول های بنیادی غدد عرق ثابت کند.

درایسول - تعریق و بهبود زخم ها

جمع بندی

هرچند گفته میشود که این امر توسط محققات و دانشمندان ثابت شده است با این حال هنوز هم ابهاماتی در باره این مسئله وجود دارد و هنوز نمیتوان به طور قطعی گفت که سلول های بنیادی غدد عرق با سلول های بنیادی مغز استخوان قابل مقایسه هستند یا خیر…

منبع : fraunhofer

فروشگاه درایسول

همین حالا سفارش دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.