استفاده از ضد تعریق قوی برای کاهش فرایند عرق کردن

ضد تعریق قوی

آنچه خواهید خواند...

ضد تعریق قوی

استفاده از ضد تعریق قوی برای کاهش فرایند عرق کردن

یکی از مکانیسم‌های لازم برای بدن تعریق است چرا که عرق کردن باعث تعادل دمای بدن و خروج سموم از طریق منافذ و غدد پوست می‌شود. اما امکان دارد بعضی وقت‌ها تعریق شما به‌قدری زیاد باشد که مشکلاتی مانند خیس شدن و بوگرفتن بدن و لباس‌هایتان گردد. عرق کردن جز آن دسته اعمال هست که سودمند اما دردسرساز هست.

از این‌رو که می‌توانید با استفاده از ضد تعریق قوی آن را تا حدودی کنترل کنید. هایپروهیدروزیس نام یکی از بیماری‌هایی است که باعث تعریق غیرقابل‌کنترل و بیش‌ازحد در افراد می‌شود و باید جلوی آن را گرفت. خوب است بدانید که محصولاتی از قبیل ضد تعریق قوی زیر بغل در بازار وجود دارد که به کمک آن‌ها می‌توانید این بیماری را کنترل و رفع کنید.

ضد تعریق به‌عنوان نوعی از لوازم‌آرایش و بهداشتی نیز کاربرد دارد و یک روش بسیار مؤثر برای کاهش تعریق در نواحی مختلف بدن است و انواع متفاوتی نیز دارد. به‌عنوان مثال کرم ضد عرق زیر بغل که برای مصرف آن می‌توانید هر بار، به‌اندازه یک نخود از این محصول را بردارید و بر روی ناحیه موردنظر بمالید.

مزایای کلی مصرف ضد عرق قوی

تهیه یک ضد عرق قوی به‌عنوان یکی از بهترین محصولات بهداشتی، می‌تواند به شما در جهت کنترل فرایند تعریق بدن کمک زیادی کند. از دیگر مزایای استفاده از این محصولات عبارت‌اند از:

  • تعریق شما را به حداقل می‌رساند.
  • بوی بد تعریق شما را از بین می‌برد.
  • به دلیل معطر بودن برای بد شما نیز بو خوشی را ایجاد می‌کند.
  • میکروب‌ها و باکتری‌های بد را از بین می‌برد.
  • به علت بافت نرمی که دارد باعث تحریک پوست نمی‌شود.
  • یک آنتی‌بیوتیک قوی نیز است.

ترکیبات موجود در ضد تعریق قوی

خوب است بدانید بخش مهم و مواد اصلی این محصولات آلومینیوم کلراید می‌باشد که می‌تواند بسیار برای کنترل تعریق شما کارساز باشد. این ماده یک ترکیب شیمیایی است که منجر به فلج موقت و یا قطع کوتاه فعالیت غدد عروقی می‌باشد به همین علت است که برای مدتی عرق نخواهید کرد. فتالات‌ها نام دیگری از مواد به‌کاررفته در ترکیب اغلب ضد تعریق قوی زیر بغل است که بافت چربی دارد.

به علت حالت روغنی و چربی که این ماده دارد در برخی از کرم‌های آرایشی بهداشتی نیز استفاده می‌شود. از دیگر ترکیبات موجود در این محصولات می‌توان تترا هیدروکسی برومید و تترا هیدرو دکسی گلوکوزید را نیز نام برد. از همان اول که محصولات ضد تعریق قوی پا به بازار گذاشتند بعضاً این سؤال پیش می‌آمد که این ترکیبات برای پوست و بدن اشخاص مضر هستند یا خیر؟

به همین جهت آزمایش‌های گسترده‌ای انجام شد که در ادامه یکی از ماده‌هایی که بسیار باعث بحث شده بود آلومینیوم کلراید می‌باشد. ممکن است برای شما هم این سؤال پیش بیاید که آیا این ماده موجود در ضد تعریق سرطان‌زا است یا بی‌اثر. جالب است بدانید این پرسش بیشتر از سمت بانوان پرسیده می‌شود و علت آن ترس از سرطان پستان می‌باشد.

چرا که به دلیل حساسیت بالا، بیشتر از ضد تعریق قوی بدن مخصوص خانم‌ها استفاده می‌کنند. باید بدانید که در بسیاری از تحقیقات ثابت شده که این ماده به‌تنهایی نمی‌تواند باعث ایجاد سرطان شود و عوامل بسیار دیگری نیز وجود دارند. از این‌رو می‌توانید با خیالی راحت از این محصولات استفاده کنید. دقت داشته باشید برای تهیه ضد تعریق قوی بدن باید حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید.

همچنین کسانی که گرفتار اختلال هایپروهیدروزیس هستند، باید از ضد تعریق قوی با در صد بالایی از آلومینیوم کلراید استفاده کنند.

ویژگی های یک ضد تعریق قوی بدن

یک ضد تعریق قوی بدن باید ویژگی‌های منحصربه‌فردی داشته باشد تا درنهایت بهترین عملکرد را از خود نشان دهد. برخی از آنها عبارت‌اند از:

کنترل مؤثر تعریق

دقت کنید که به‌طور معمول ضد تعریق‌ها تأثیرهای مؤثرتر و بهتری بر روی کنترل تعریق شما می‌گذارند. از این‌رو چه تعریق بیش‌ازحد چه عادی داشته باشید، مفید هستند. به‌ویژه به دلیل خاصیت کاهندگی که دارند، به‌صورت غیرمستقیم موجب کاهش بو می‌شود.

ضد تعریق قوی

محافظت در برابر بو

این ضد تعریق‌ها به روش‌های مختلفی در کم ‌کردن بوی بدن، به شما کمک می‌کنند. باید بدانید که باکتری‌هایی که روی پوست ما وجود دارند با تجزیه عرق، آن را بد بو می‌کنند. از این‌رو اگر شما از ضد تعریق استفاده کنید کمتر عرق می‌کنید و این باعث کاهش رطوبت می‌شود و درنتیجه شرایط رشد و تکثیر برای برخی باکتری‌ها دشوار می‌شود.

ماندگاری اثر بالا

برخی از ضد تعریق‌ها را حتی اگر هفته‌ای یک‌بار استفاده کنید می‌تواند بسیار برای شما مفید باشند و قدرت محافظتی بالایی دارند. البته بهتر است هرروز و یا یک روز در میان دوش بگیرید تا میکروب‌های پوستی از بین بروند.

جذب سریع

ضد تعریق‌ها به‌سادگی و بدون آسیب ‌زدن، تنها پس از چند ثانیه خشک می‌شوند و همین باعث می‌شود لکه‌ای روی لباس شما شکل نگیرد.

طرز مصرف کرم ضد تعریق

اگر می‌خواهید نتیجه بهتری از ضد تعریق خود بگیرید بهتر است به روش درست و طبق دستورالعمل موجود آنها، استفاده کنید. به‌علاوه بهتر است ترکیبات آن را مطالعه کنید تا متوجه شوید به مواد سازنده آن حساسیت نداشته باشید.

  • بهتر است ضد تعریق را زمانی استفاده کنید که فعالیت‌های بدنی شما کم است و به طبع فعالیت غدد نیز کم باشد. درنتیجه محصول فرصت کافی را دارد تا بر روی غدد شما تأثیر بگذارد.
  • هنگام استفاده اندازه متناسبی از آن را بر روی ناحیه‌ای که نیاز است بزنید و در صورت نیاز کمی ماساژ دهید. دقت داشته باشید که برای هر ناحیه از بدن مقدار کمی از آن می‌تواند کفایت ‌کند.
  • بهتر است پس از چند ساعت آن را با آب ولرم و یا صابون و شامپو بشویید.
  • اگر دوش گرفتید دقت داشته باشید که حتماً بدن خود را خشک کنید و سپس از ضد تعریق استفاده کنید.
ضد تعریق قوی
  • حتماً لازم نیست که از لوسیون استفاده کنید؛ اما برای خوشبو شدن می‌توانید از دئودورانت یا بادی اسپلش نیز بهره ببرید. هرچند برخی از انواع ضد تعریق‌ها، خودشان حاوی مواد خوشبوکننده نیز هستند و دیگر نیاز به استفاده از محصول دیگری نیست.
  • دقت داشته باشید که بهترین تایم استفاده‌ کردن از ضد تعریق، شب قبل از خواب می‌باشد چرا که فعالیت افراد در آن تایم در حداقل خود است.

نکته هایی درباره انواع ضد تعریق قوی

  • دقت کنید که هیچ یک از برندهای ضد تعریق ادعا نمی‌کنند که صد درصد مشکل تعریق بیش‌ازحد شما را برطرف و یا کنترل کنند.
  • برای اینکه نتیجه دلخواهی از ضد تعریق بگیرید، باید آن را در مدت‌زمان مشخصی به‌صورت مداوم استفاده کنید.
  • دقت کنید که ضد تعریق‌ها دارای مواد شیمایی و قوی فراوانی هستند؛ در نتیجه در صورت بروز هرگونه احساس ناراحتی به پزشک مراجعه کنید.
  • خوب است بدانید که پوست صورت بسیار حساس و نازک است درنتیجه بهتر است از محصولات تخصصی‌تری بهره ببرید و یا از یک کرم ضد تعریق برای تمامی بدنتان استفاده کنید.
  • توجه داشته باشید که در بازار قیمت ضد تعریق قوی بسیار متفاوت است. به‌علاوه کالاهای ایرانی و خارج نیز تفاوت قیمت فراوانی دارند. همچنین تنوع بسیار زیادی که برای این محصولات وجود دارد نیز در قیمت آن تأثیر می‌گذارند؛ بنابراین قیمت این محصول بسته به عواملی مانند شرکت تولیدکننده و حجم و مواد تشکیل‌دهنده آن می‌تواند متفاوت و متغیر باشد.

بدیهی است که اگر از کمپانی و شرکت شناخته‌شده‌ای خرید کنید ریسک کمتری داشته و محصول باکیفیت‌تری خریداری خواهید کرد. ضد تعریق درایسول از جمله برندهای مطرح و شناخته‌شده‌ای است که احتمال بروز حساسیت در افراد را در فرمولاسیون محصولات خود به حداقل رسانده است. شما می‌توانید این ضد تعریق‌ها را به‌صورت اینترنتی و یا حضوری از نمایندگی‌های معتبر، خریداری کنید.

فروشگاه درایسول

همین حالا سفارش دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.