چرا کف دستم عرق میکنه؟ | علت عرق کف دست

علت عرق کف دست

آنچه خواهید خواند...

همه ما در شرایط متفاوت عرق می کنیم. اما بسیاری از ما در برخی از زمان ها بیش از حد عرق می کنیم که این تعریق می تواند آزار دهنده و مزاحم باشد و باعث کاهش اعتماد به نفس ما شود. تعریق بیش از حد کف دست، زیر بغل و یا کف پا ها نمونه هایی از مواقعی است که ممکن است در رویداد های احتماعی و یا در زمان های دگیر باعث تضعیف روحیه و اعتماد به نفس شود.

درایسول - دلیل عرق دست چیست؟

چرا عرق می کنیم؟

عرق کردن یک امر کاملا طبیعی در میان فعالیت های بدن به شمار می آید. زمانی که دمای بدن افزایش پیدا کند، پیام های عصبی شروع تغریق صادر می شوند و به واسطه تبخیر و خروج مایع تعریق از سطح پوست، دمای بدن کاهش یافته و خنک می شود. پس همانطور که ذکر شد، تعریق یک مکانیسم طبیعی در بدن است که برای متغادل کردن دمای اندام ها رخ می دهد.

چه مواقعی عرق می کنیم؟

مواردی که غدد عرق را تحریک می کنند ممکن است در شرایط و مکان های متفاوت تغییر کند. به عنوان مثال تعریق شما می تواند به دلیل استرس یا شرایط احساسی زیاد باشد که به آن تعریق احساسی گفته می شود و یا ممکن است دلایل دیگری نظیر گرمای محیط، فعالیت بدنی یا ورزش کردن باشد.

تعریق بیش از حد کف دست

چرا دست های من بیش از حد عرق می کنه؟

تعریق دست در بسیاری از مواقع می تواند امری طبیعی باشد. اما اگر بیش از حد نرمال عرق می کنید و یا بدون دلیل در ناحیه دست یا پا عرق می کنید می تواند به دلیل وجود یک عامل تحریک کننده غدد عرق باشد.

چه مواردی باعث افزایش عرق دست و پا می شود؟

عرق کردن ناحیه کف دست می تواند به دلایل متفاوتی باشد. هایپرهیدروز یا اختلال تعریق بیش از حد، بیماری هایی نظیر دیابت و یا وجود رژیم غذایی نا مناسب می تواند غدد عرق شما را بیش از حد فعال و تحریک کند.

هایپرهیدروز

اختلال هایپرهیدروز شرایطی است که در آن بدون دلیل و وجود فعال کننده غدد، عرق می کنید. این اختلال در دو نوع اولیه و ثانویه شناخته می شود. دلیل و چرایی عرق بیش از حد به درستی مشخص نیست. اما گفته می شود ممکن است این تعریق به دلیل نقص غدد در زمان دریافت سیگنال های توقف عرق در کف دست و در نواحی دیگر باشد.

همچنین دلیل به وجود آمدن اختلال هایپرهیدروز نیز مشخص نیست، اما در بسیاری از بررسی ها مشخص شده است که در خانواده افرادی که هایپرهیدروز هستند ممکن است فرد دیگری نیز هایپرهیدروز باشد. این به آن معناست که این اختلال می تواند زمینه ارثی نیز داشته باشد.

اضطراب

فعالیت غدد عرق و تعریق بیش از حد، واکنش طبیعی بدن در مواقع احساس خطر و یا تهدید، استرس و اضطراب می باشد. زمانی که خطری شما را تهدید می کند، بدن به طور طبیعی شروع به خروج آب از دو راه عرق و کلیه ها می کند.

دیابت

وبسایت هلث لاین سه راه تعریق بیش از حد در افراد دیابتی را توضیح داده است.

  • تعریق به دلیل پایین بودن قند خون
  • عرق کردن در ارتباط با تغذیه
  • فعالیت غدد عرق در خواب

البته عرق کردن بیش از حد ممکن است به دلایل متفاوتی رخ دهد و در همه موارد نشانه دیابت نیست.

ضد تعریق درایسول - درمان عرق دست

درمان عرق کف دست و پا

بسیاری از ما در زمانی که بیش از حد تعریق می کنیم به دنبال راهکاری برای درمان یا مقابله با تعریق در نواحی مختلف یا جلوگیری از بوی بد عرق هستیم. در این مقاله به شما روش های ساده و در دسترس برای جلوگیری و درمان عرق کف دست معرفی می کنیم.

ضد تعریق کف دست

یکی از ساده ترین و ارزان ترین راهکار های برای درمان عرق کف دست و نواحی دیگر، استفاده از ضد تعریق دست یا ضد تعریق مناسب آن ناحیه است.

ضد تعریق ها محصولاتی هستند که برای مدت زمان مشخص از فعالیت غدد عرق جلوگیری میکنند. استفاده از ضد تعریق کف دست از شناخته شده ترین و محبوب ترین روش هاست. چرا که در این روش نیازی به استفاده از دستگاه ها و راهکار های گران قیمت نظیر یونتوفورزیس، بوتاکس و یا جراحی نیست و به سادگی و آسانی از تعریق کف دست جلوگیری می شود.

روش های ساده دیگر برای جلوگیری از عرق دست

روش های ساده نظیر روش های درمان خانگی عرق بیش از حد نیز برای کاهش عرق کاربرد دارند.

روش های درمان دائم نیز روش های مناسب و شناخته شده ای برای درمان عرق کف دست هستند. بهترین روش های درمان عرق کف دست و پا  روش هایی نظیر ضد تعریق، بوتاکس، یونتوفورزیس، روش های خانگی نظیر نشاسته ذرت، آب لیمو، و رعایت کردن نکاتی نظیر رژیم غذایی مناسب هستند.

فروشگاه درایسول

همین حالا سفارش دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.