چطوری جلوی بوی زیر بغل رو بگیریم؟

بوی زیر بغل

آنچه خواهید خواند...

همه ما در طول شبانه روز به دلایل مختلف تعریق می کنیم. عرق کردن عملی طبیعی در میان فعالیت های بدن به شمار می آید اما ایجاد بوی بد بدن پس از تعریق می تواند مشکلاتی مانند کاهش اعتماد به نفس و ایجاد حس نا خوشایند به وجود آورد.

دلیل بوی بد عرق چیست؟

زمانی که غدد عرق بدن به دلایل مختلف مانند ورزش کردن شروع به فعالیت و تولید عرق کنند، پس از خروج عرق از سطج پوست و ترکیب عرق با باکتری های موجود روی پوست بوی بدن به وجود می آید. شدت بوی عرق می تواند بسته به دلایل متعددی متغیر باشد.

ضد تعریق درایسول - تعریق چیست؟

تعریق چیست؟

تعریق عملکرد طبیعی بدن برای تنظیم دمای اندام هاست که پس از افزایش دمای بدن و اندام ها رخ می دهد. عرق بدن به خودی خود بویی ندارد و حاوی مقادیری از نمک و پروتئین و برخی مواد دیگر می باشد. البته لازم به ذکر است که بخش عمده عرق(99درصد) آب است.

ضد تعریق درایسول - بوی بد عرق

دلیل لکه های زرد عرق روی لباس

همانطور که گفته شد عرق بدن از 99 درصد آب تشکیل شده است و رنگ و بویی ندارد. لکه های زرد روی لباس ها به دلیل واکنش شیمیایی عرق پس از ترکیب شدن با مواد موجود در مام، دئودورانت و اسپری بدن به وجود می آیند.

ضد تعریق درایسول - بوی بد عرق

چه عواملی بوی عرق بدن را افزایش می دهد؟

دلایل  متعددی باعث افزایش و یا کاهش تعریق و همچنین بوی بدن می شود. یک رژیم غذایی سرشار از سبزیجاتی مانند کلم ، کلم بروکلی و سیر و پیاز به دلیل گوگرد موجود در این مواد غذایی ممکن است بوی بدن شما را تغییر دهد. و یا گوشت قرمز ممکن است شدت بوی عرق را زیاد کند. دو مورد ذکر شده خوراکی هایی هستند که عرق بدن را تحت تاثیر قرار می دهند.

همچنین از عوامل موثر دیگر بر بوی بدن و تعریق سن شخص می باشد.

ضد تعریق درایسول - بوی بد عرق

جلوگیری از بوی عرق

راهکار های متفاوتی برای کنترل و درمان عرق و همچنین جلوگیری از بوی بد عرق وجود دارد. استفاده از ضد تعریق ها، جلوگیری و درمان تعریق بیش از حد، استفاده از مام و استفاده از اسپری بدن نمونه هایی از این روش ها هستند.

ضد تعریق

ضد تعریق ها محصولات نوآورانه و متفاوت با مام و دئودورانت ها هستند. از استفاده از ضد تعریق ها باعث توقف تعریق در نواحی مختلف مانند زیر بغل و یا کف دست و پا می شود. یکی از موثر ترین و شناخته شده ترین روش ها برای جلوگیری از بوی بد عرق استفاده از ضد عرق ها می باشد.

مام و دئودورانت

مام ها و دئودورانت ها از پرکاربرد ترین روش ها برای جلوگیری از بوی بد عرق هستند. این محصولات حاوی مواد خوش بویی هستند که پس از تعریق با عرق بدن ترکیب شده و از تولید بوی بدن جلوگیری می کنند.

درمان تعریق زیاد

روش ها و راهکار های متفاوتی برای توقف فعالیت غدد عرق و درمان عرق زیاد وجود دارد. این راهکار ها ممکن است موقت و یا دائم باشند. با استفاده از این روش ها تعریق رخ نمی دهد. به همین دلیل بوی عرق هم به وجد نمی آید.

آیا جلوگیری از عرق بدن ضرر داره؟

همچنین برخی از روش های جلوگیری از عرق زیاد روش های خانگی مقابله با عرق زیاد هستند. این روش ها اغلب ارزان و در دسترس هستند.

منبع : webmd

فروشگاه درایسول

همین حالا سفارش دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.