تعریق در حیوانات به چه صورت است؟

تعریق در حیوانات

آنچه خواهید خواند...

شاید تا به حال با این سوالات مواجه شده باشید که آیا تعریق در حیوانات نیز مانند انسان هاست؟ کدام حیوانات عرق نمی کنند؟ در این مقاله از درایسول به بررسی عرق در حیوانات می پردازیم…

هرچند عرق کردن همیشه امری خوشایند نیست، اما همه ما انسان ها عرق می کنیم و تعریق امری کاملا طبیعی در میان فعالیت های بدن به شمار می آید.

همانطور که میدانید وظیفه تعریق متعادل کردن دمای بدن و اندام هاست. به عنوان مثال اگر بدن در شرایطی مانند ورزش کردن و یا محیط گرم قرار گیرد و گرم شود، غدد عرق شروع به فعالیت می کنند و با عرق کردن دمای اندام ها را کاهش میدهند.

تعریق در حیوانات - درایسول

حال با این سوال نیز مواجه هستیم که در حیواناتی که عرق نمی کنند دمای اندام ها چطور کاهش پیدا می کند؟ در ادامه نحوه تعادل دما در حیواناتی که عرق نمی کنند را نیز شرح می دهیم.

بیش از حد عرق میکنید؟ با استفاده از ضد تعریق میتوانید تعریق در نواحی زیر بغل، کف دست و پا، صورت و سر گردن و نواحی حساس را متوقف کنید.

عرق کردن در پستانداران

به طور کلی پستانداران تعداد زیادی غدد عرق در سراسر بدن خود دارند و نسبت به سایر موجودات زنده بیشتر عرق می کنند. بسته به پستاندار این غدد به طور متفاوتی در بدن توزیع می شوند و به میزان های متفاوتی فعالیت می کنند.

غرق کردن در حیوانات - درایسول

تعریق در اسب ها

اسب ها از حیواناتی هستند که در سراسر بدن خود عرق می کنند، به همین دلیل است که پس از سوارکاری و ورزش برای محافظت از آنها در برابر سرماخوردگی، در حالت ایده آل با کاه خشک می شوند.

خوک ها عرق نمی کنند!

جالب است بدانید خوک ها و خرگوش ها غدد عرق فعال ندارند و عرق نمی کنند.

خوک ها با حرکات و روش های خاصی دمای بدن خود را متعادل می کنند. آنها در گل می غلتند یا زمین مرطوب و خنک را در آغوش می گیرند و به جای عرق کردن، خز خود را می لیسند تا با تبخیر رطوبت، دمای بدن خود را کاهش دهند و اندام ها را خنک کنند.

غرق کردن در حیوانات - درایسول

عرق کردن گربه ها

گربه ها فقط در قسمت های خاصی از بدن خود عرق می کنند. غدد عرق آنها بین پا، روی دهان و برخی نواحی دیگر قرار دارند.

گربه ها در گرمای شدید با دهان باز نفس نفس می زنند و برای افزایش اثر خنک کنندگی، مشابه سگ ها اجازه می دهند زبانشان از دهانشان آویزان شود و به این ترتیب گرما از بدن خارج شود.

آیا مار ها نیز عرق می کنند؟

نکته جالب درباره خزندگانی مانند مارها یا قورباغه ها این است که آنها نیازی به تعریق یا تنظیم دمای بدن خود ندارند. چراکه این موجودات خونسرد هستند و قادرند به سادگی دمای بدن خود را با محیط تطبیق دهند و یا با تغییر رفتار خود دمای بدن خود را تنظیم می کنند. به عنوان مثال با خوابیدن (چرت زدن) در سایه دمای بدن خود را متعادل می کنند.

منبع : ongacresranch.org sweat-off.com

فروشگاه درایسول

همین حالا سفارش دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.