چرا استفاده از مام باعث ایجاد لکه میشه؟ + بررسی علل ایجاد لکه های زرد

علل ایجاد لکه های زرد

آنچه خواهید خواند...

حتما تا به حال برای شما پیش آمده است که در طول روز به دلیل تعریق زیاد و بوی بد بدن، از مام ها، دئودورانت ها و یا اسپری های بدن برای جلوگیری و کاهش بوی بد عرق استفاده کرده باشید. با استفاده از انواع دئودورانت ها، حتما تا به حال ایجاد لکه های زرد بر روی لباس های روشن و یا رنگی خود را تجربه کرده اید.

در این زمان ممکن است به دنبال علل ایجاد لکه های زرد رنگ و یا روشی برای پاک کردن آن از روی لباس های خوش رنگ و محبوب خود باشید. در این مقاله از درایسول قصد داریم به بررسی مواد تشکیل دهنده دئودورانت ها، نحوه عملکرد آن ها و علت ایجاد لکه های عرق بپردازیم.

قبل از بررسی مام ها و دئودورانت ها بهتر است با دلیل ایجاد بوی بد بدن پس از تعریق آشنا شوید.

درایسول - دلیل ایجاد لکه های زرد

دلیل ایجاد بوی بد عرق

نکته تعجب آور درباره عرق بدن این است که تعریق به خودی خود بوی بدی ندارد. تعریق حاوی آب، نمک، پروتئین و مقادیر بسیار کمی از مواد دیگر است.

پس چه چیزی باعث ایجاد بوی بد عرق می شود؟

گفته شد که تعریق حاوی پروتئین و مقادیری از مواد دیگر است، جالب است بدانید که پس از تعریق، باکتری های موجود در سطح پوست با مواد موجود در عرق بدن ترکیب شده و واکنش شیمیایی انجام می شود. به این ترتیب طی این عمل بوی بد بدن ایجاد می شود.

بیش از حد عرق میکنید؟ ممکن است اختلال هایپرهیدروز داشته باشید. برای اطلاعات بیشتر کلیک کنید.

دئودورانت ها حاوی چه موادی هستند و چطور عمل میکنند؟

در یک تعریف ساده باید گفت که دئودورانت ها محصولاتی هستند که باعث جلوگیری از بوی بد عرق می شوند.

نحوه کار انواع دئودورانت ها و خوشبو کننده ها تا حد زیادی یکسان است. مام های صابونی و رولی، اسپری های بدن و محصولات مشابه همگی حاوی مواد معطر و خوشبو کننده ای هستند که پس از تعریق، با عرق ترکیب می شوند و باعث جلوگیری از بوی بد می شوند.

درایسول - علت ایجاد لکه های زرد

علت ایجاد لکه های زرد روی لباس چیست؟

پاسخ به این سوال بسیار ساده است، بعد از تعریق و گذشت زمان کوتاهی مواد موجود در دئودورانت ها و خوشبو کننده ها با عرق ترکیب می شوند و باعث ایجاد این لکه های زرد می شوند.

از بین برد لکه های زرد روی لباس ها

برای از بین بردن لکه های عرق روی لباس ها روش های متفاوتی وجود دارد. روش هایی مانند سرکه سیب و روش های خانگی و ساده نمونه هایی از روش های از بین بردن لکه های عرق هستند.

در مقاله روش های از بین بردن لکه های عرق میتوانید با این روش ها بیشتر آشنا شوید.

به علاوه این ها روش هایی برای جلوگیری از ایجاد لکه های عرق نیز وجود دارد. یکی از بهترین روش ها، استفاده از ضد تعریق است. با استفاده از ضد تعریق مناسب می توان تعریق در ناحیه زیر بغل، کف دست و پا و یا صورت و سر گردن را متوقف کرد و به این ترتیب از ایجاد لکه های عرق نیز جلوگیری کرد.

توجه داشته باشید که ضد تعریق ها با دئودورانت ها و مام های رایج متفاوت هستند.

درایسول - دلیل ایجاد لکه های زرد

جمع بندی

تعریق و ایجاد لکه های زرد، نباید دلیلی برای کاهش اعتماد به نفس و یا نپوشیدن لباس های خوشرنگ و زیبای شما باشد. با استفاده از روش های متفاوت می توان تعریق در نواحی مختلف را متوقف کرد و به علاوه آن جلوی ایجاد لکه های زرد را نیز گرفت.

منبع : thompsontee

فروشگاه درایسول

همین حالا سفارش دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.